Gå til innhold

Modning av livmorhalsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en tur på føden i helga pga regelmessige og vonde kynnere. Var da 33+4 uker på vei. Legen undersøkte livmorhalsen og fant at den var fortsatt lukket, men var begynt å bli kortere. Var nå 2 cm. Fikk med meg riehemmende medisiner for et par dager og beskjed om å ta det med ro.

Noen som har erfaring med dette? Betyr det at jeg kan forvente at mini kommer før termin? Håper h*n holder seg der inne 2-3 uker til i hvert fall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en vanlig komplikasjon med tvillinger, og da får man beskjed om å ligge så mye som mulig for å minske trykket nedover. Det betyr selvsagt at det er fare for at babyen kommer tidligere, men trenger ikke å gjøre det. Legg deg ned og slapp av så mye som mulig de neste par ukene!

Skrevet

jeg var også på sjekk på sykehuset,29+3.

Min livmorhals var 2.7 cm.

Jeg ble liggende over natta på føden,og dagen etterpå reiste jeg hjem.

Har ikke tatt det så enormt med ro,siden jeg ikke fikk beskjed om det..

Har kynnere hver dag,særlig viss jeg er i aktivitet..

Det er nå ca 6 uker siden og ingenting har hendt her enda-heldigvis..

Er 34+5 idag.

Håper din baby også holder seg inne noen uker til:-)

Hvertfall passere uke 37,da "slipper" du prematur liksom..

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Legen som undersøkte meg sa at livmorhalsen kan holde både to og fire uker, kanskje til og med til termin, 17. mai. Men det er avhengig av hvordan kontraksjonene utvikler seg fremover. Og de har fortsatt på samme måte, selv om jeg prøver å ta det med ro.

Skal til jordmor om vel en uke, så vi får se om hun kan si noe mer da. Uansett så er det jo ikke så veldig dramatisk om babyen skulle bestemme seg for å komme nå, men er helt enig i at det er greiest å vente til 37 uker er passert. Knip igjen!! :-)

Lykke til, til deg også, Dumle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...