Gå til innhold

To barn i 2007? Oi, oi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på nesten tolv uker og fikk mensen igjen fem uker etter fødsel og deretter ni uker etter.. er veldig kvalm og skal ha mensen igjen nå om en og en halv uke. Har plutselig fått humørsvingninger (svinger mest nedover, må jeg innrømme) og alt minner om de første ukene i den første graviditeten. Har gått jevnt ned etter fødsel, men de siste par ukene har jeg plutselig lagt på meg igjen et par kilo. Tok en negativ graviditetstest i dag, men det er jo for tidlig å teste. Fordi jeg ammer har vi kun hoppet av i svingen. Ikke så lurt, kanskje.

Dette lurer jeg på:

Hvordan vil det påvirke ammingen hvis jeg blir gravid, nå som babyen min er så liten, stakkars? :( Det tok åtte uker med pumping og brystbetennelser før vi fikk det til å fungere, vil gjerne fortsette. Og hvordan påvirker det eventuelt den i magen? Får den nok av det den skal hvis jeg fullammer?

Hva slags vitamintilskudd bør jeg ta nå, mer enn vanlig? Hvilke?

Og ikke minst - jeg er i fast jobb og har tatt ut permisjon i førtifem uker med 80% lønn, så har jeg fem uker ferie, og så har samboeren min ti uker permisjon. Hvis jeg er gravid nå har jeg termin to uker etter at jeg skal være tilbake i jobb. Har jeg da rett til ny permisjon? Har ikke klart å finne noe om dette i lovdata, er det noen som vet?

Abort er helt uaktuelt, men vi er midt i en byggeprosess (og nå går materialprisene voldsomt opp og vi er allerede litt i trøbbel), så det er kjekt å vite om lillebror eller -søster så tidlig som mulig, for da blir det kostbart for oss...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du verden så spennende, og ikke minst gøy!! :)

Du kan fint amme, det medfører vanligvis ikke problemer. De problemene du kan møte på er hvis babyen din ikke vil ta puppen pga annerledes smak på melken.

Du bør få i deg folsyre og jern. Og det kan vel være lurt å ta en multitablett i tillegg...

Du får permisjonspengene utregnet av inntekten du har i dag, altså feks 80% av dine i dag 80%. Svangerskapspenger teller på lik linje med annen inntekt.

Lykke til! :)

Skrevet

etter begge svangerskapa mine har jeg følt meg gravid sånn 3-4 måneder etter fødsel (men har da ikke fått mensen tilbake)... men har følt det akkurat som når jeg var gravid. kvalm osv.. tok test men var ikke gravid. kjemperart.. men tror det er hormonforandring rundt den tiden.

blir spennende om du er det og får to stykk i 2007...:) du må fortelle hvordan det går!!:)

Skrevet

Stemmer ikk det første anonym skriver om fødselspenger. Du får akkurat det samme som du får i dag hvis du går fra en permisjon og over i neste. Hu som kjøpte søskenvogna mi hadde en født i mars og en i november i fjor. Begge der var født før termin da.

Skrevet

Jepp - SaDa har rett ang det med fødselspenger. Du får det samme grunnlaget for de nye fødselspengene når du begynner i ny permisjon før den første er over.

Skrevet

HI her, det er veldig godt å høre :) Jeg skal holde dere oppdaterte, vet om det er ny baby eller ikke neste uke :)

Skrevet

Oioi.... nesten litt kult det da, om det er tilfelle.

Har 11 mnd mellom mine 2 yngste, mini slutta å legge på seg når jeg ammet og var gravid igjen (var sånn jeg fikk mistanke om graviditet)

Litt greit å være obs på.

Lykke til, og la oss høre hvordan det går til uka.

Men det burde vel slått ut på en test nå? Eller er jeg helt bak mål....

Skrevet

HI her.

Gutten min har lagt på seg masse i det siste, heldigvis. Jeg har tatt enda en negativ test (tok den på fredag, skulle hatt mensen denne helga, ca.), men har ikke fått mensen ennå. Kan man få tilbake mens og ha den regelmessig for så plutselig miste den igjen og ha masse gravidsymptomer uten å være gravid? ;) Jeg har i hvert fall begynt å drikke og spise ikkegravid mat igjen...

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei, HI igjen. Bare oppdaterer i tilfelle noen får samme opplevelse.. jeg fikk litt brunlig utflod noen dager etter at jeg skrev meldingen over, det varte kanskje et par dager. Så gikk det to nye uker og jeg tok nok en graviditetstest og SÅ plutselig fikk jeg normal mens. Jeg har hatt regelmessig mens siden jeg var tolv år, og dette er første gang det "hopper." Men altså ingen pseudotvilling. Må si jeg pustet lettet ut selv om jeg allerede gleder meg til nestemann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...