oniki Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 ...kneipp brød med leverpostei til en på snart 6 mnd?Eller er det litt tidlig å begynne med det?
Gjest Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Tror jeg ville ventet litt jeg.. Brød er jo ganske tungt fordøyelig for små mager;-)
oniki Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Takk for svar:)Noen som vet når det er normalt å begynne med brødmat til de små?
Gjest Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Når de viser interesse for det du spiser, klarer grøten sånn passelig grov og har prøvd endel annen mat sånn at de skjønner prinsippet:) De bløter det opp i spytt så tenner er ikke nødvendig.. 6-7-8 måneder er vanlig alder å starte i..
så var vi 4 Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 De kan spise brød fra 6 mnd. Vi starta med kneip.
oniki Skrevet 4. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2007 Kan jeg begynne med leverpostei da?eller prim?Er helt grønn på dette:)
3pårappen :) Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Eldstejenta mi spiste ei skive til lunsj da hun var 7 mnd, husker ikke når vi begynte, men det måtte nesten være rundt 6 mnd det da... Det går jo an å mose brød og leverpostei da, og om det blir tørt kan du ha i litt mm eller mme. Tror ikke det er for tidlig jeg, men skulle babyn få vondt i magen, da kan du jo vente før du prøver igjen
Lille søtnos Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 6-9 mnd alder. Spør på helsestasjonen etter heftet som heter "mat for spedbarn" fra sosial og helsedirektoratet. Der står det om introdusering av brødmat og masse annen info om tilvenning av mat.
så var vi 4 Skrevet 4. april 2007 #9 Skrevet 4. april 2007 Jeg starta med smør og så naturell ost. Tok ei stund før han likte sterkere smaker.
oniki Skrevet 4. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2007 Ok,da prøver jeg med en bit kneippbrød med smør i morgen for å se om han liker det:)
3pårappen :) Skrevet 4. april 2007 #11 Skrevet 4. april 2007 Du kan ha på det meste på brødskiva, men kan være litt lurt å ha på noe som sitter "fast" til å begynne med ; Leverpostei, prim, hapå...
så var vi 4 Skrevet 4. april 2007 #12 Skrevet 4. april 2007 Det som er lurt er å dele brødet opp i butikken (i de skjæremaskinene) så fryser du det ned og tar opp de skivene du trenger til han. Da har han alltid ferskt brød og slipper det tørre brødet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå