vår2007 Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 har fått pollenallergi i voksen alder,og har ikke så mye erfaring med hva man kan gjøre..slimhinnene har jo vært på tur hele svangerskapet men nå er de kjeeempeille!!!er helt tett i hodet og i øret!fryktelig ubehagelig..fått livositin nesespray idag!ikke hjulpet no enda..hva bruker dere som har samme plager?? Setter veldig pris på svar av erfarne jenter!! klem syt&klag
2 gutter og 1 jente Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Jeg er saa glad min unge skal ut snart og at jeg slipper hele pollensesongen. (pollensesongen starter jo litt senere her i nord stort sett) Tidligere i svangerskapet var vi paa familiebesoek hvor de har katt...jeg er hypersuperduperallergisk mot de langhaara dyra der, og jeg var helt borte hele uka vi var der. Rett og slett i svime av allergien. Legen sa jeg ikke kunne bruke noen form for antihistaminer, med unntak av en nesespray (som ikke funka det doeyt) Tror rett og slett det er veldig faa alternativer for oss med slike plager desverre. Kjempesynd. Men naar de sier det kan skade bebisene vaare om vi tar antihistaminer, saa har man jo ikke lyst aa gjoere det uansett hvor ille en selv har det.
vår2007 Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Jeg har hele svangerskapet vært helt anti alt av medisinreier,ikke tatt ene eneste paracet engang..men legen mente at fordi jeg bare haddeen uke igjen av svangerskapet skadet d ikke?stemmer d?helt enig,skal nok holde ut om d er skadelig med neseeprayen(for d er vell antihistaminer i den?)...hm..neimen ikke lett d der,hører jo om mange som får alt mulig av legen..tror nok de er ganske uenig om hva som er "greit"å ta og ikke!! lykke til i pollenmarerittet du og!!hihi
Gjest Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Jeg har pollenallergi og i min eto tidligere svangerskap har jeg gått på medisiner. Jeg går vanligvis på Zyrtec, det ble jeg anbefalt å ikke bruke da de ikke vet nok om hvilken virkning den har på fosteret. Jeg brukte istedenfor POlarmin, en eldre medisin som er mer utprøvd. Den er av den gamle typen som man blir veldig trøtt av men jeg har så kraftig pollenallergi at å gå uten medisin er uaktuelt. I tillegg fikk jeg lov til å øke dosen av livostin (øyedråper) og nasacort (nesespray). Hanglet igjennom. Denne gangen kommer barnet før gresset blomstrer men situasjonen blir jo den samme i forhold til amming. Så jeg får en trøtt sommer, hvis de da ikke nå har kommet fram til andre medisiner som kan brukes under amming ( er 4 år siden sist jeg gikk gravid)
vår2007 Skrevet 4. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2007 jeg har brukt polarmin idag men,herregud,blir jo så foferdelig trøtt...d er virkelig helt grusomt!!ikke føler jeg meg noe bedre i heller!Hvor lang tid bruker d ta før man merker bedring?... Fremdeles pottetett i ørene og nesen....sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå