Gå til innhold

Pappa syntes jeg er er blitt så tjukk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro til pappa i går og noe av det første han sier til meg er : Jeg syntes du har lagt på deg jeg"lene"! Han sa ikke, magen din er blitt stor, han sa jeg syntes DU har lagt på deg jeg. Jeg sa at det var jo ikke akkurat noe pent sagt og da sa han bare nei, det var vel ikke det.

SÅ kommer samboeren hans og det første hun sier er : Hey Big Mama!

Litt senere på dagen sier hun at hun ikke kan forstå hvordan jeg skal se ut om to mnd når jeg har termin fordi jeg er så sprekkferdig nå..

Syntes ikke det er noe pent å kommentere at jeg har blitt så tjukk (selv om jeg ikke føler meg såååå tjukk da). Skal man liksom tåle ALT når man er gravid? Trodde folk visste at man ikke akkurat blir mindre følsom av å være gravid?

I morgen skal vi på påskemiddag til Pappa og samboer (igjen)og hennes voksne barn kommer til å være der, lurer på hva de kommer til å si? Hei elefanten eller halla tjukka?

Ps jeg veier 72 kilo og er i uke 31 normalvekt for meg er alt mellom 55 og 60...syntes ikke det er så ille jeg da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herlighet!! for en far. Jeg er helt enig med deg... Du skal IKKE finne deg i sånt. Hvis jeg var deg ville jeg ringt dem i dag og si at du ble veldig såret sist du var der og at hvis de har tenkt å komme meg flere sånne kommentarer så kommer du ikke på middag i morgen.

Jeg føler med deg! Det er jo kjempefint at du har fått i deg nok mat sånn at baby har det godt der inne. Selv har jeg lagt på meg for lite og fått masse kommentarer om det...at jeg jo "nesten ikke har lagt på meg jo", "stakkars babyen din må slanke seg hun.." osv.

Folk kan være så usensitive.

Ta ansvar for deg selv og babyen din du og drit i de, inkludert faren din!

Skrevet

Jeg får akkurat de samme kommentarene hele tiden, men ikke av bare familien men av alle. Både på butikken, på jobb osv... Jeg ler jo bare da. Ja jeg er kort, og magen min er jo dobbelt så stor som mine venninners mage som har termin på samme tid som meg. Men det er jo ikke min feil at jeg har skikkelig mage da!! Kan liksom ikke gjøre så mye med det.

Men når de kommenterer magen min og de sier "oi, så stor mage du har. Den har vokst mye!!" Så svarer jeg tilbake med at "ja, hva trudde du da? at den skulle bli mindre?" eller noe i samme duren... "ja, det skal vel vises at jeg er gravid???" hehe;)

Hehe.. de blir somregel litt paffe da. Og jeg tar meg ikke nær av disse kommentarene, men jeg blir litt småsliten av å svare alle sammen.

Skrevet

de tuller sikkert bare med deg=) hver gang jeg møter et familiemedlem så ler de og rister på hue og sier "halla tjukka".. jeg ler like godt for jeg ser ut som en potet med armer og ben, men jeg vet de mener det vel og jeg vet at babyen i magen min har det bra. veier vanligvis 58 kg og nå veier jeg 76 kg. men har det kun på magen....

tror du kanskje overreagerer litt pga hormonen dine jeg=) bare le med dem. de spøker sikkert med deg og mener nok ikke noe vondt se=)

Skrevet

du kan nå trøste deg med att du ikke er den eneste som blir kalt opp. når jeg her om dagen var hos mine foreldre som jeg da ikke hadde sett på 2 mnd var det ikke artig for å si det sånn.. lille trille og nå er du så stor så det snart er lettere å gå over enn rundt deg, var noe av det første jeg fikk høre når jeg kom inn, å ikke nok med det, så kom min onkel... sprekker du snart du ell??? ha ha ha. men jeg sa fra jeg, så da ble det fort stille, selv om de bare sa det på tull...

Skrevet

Herregud for noen folk!

Det er ikke pent å si sånt, ikke snilt og ikke kjærlig.

Man sårer ikke de man er glad i.

Det er ikke morsomt å si sånt heller.

Ring de å gio beskjed du, at du ble skikkelig såra og nå orker du ikke komme dit å få slengt sånne EKLE kommentarer hele tiden.

Gi beskjed.

Man sier ikke slik til folk som IKKE er gravide, da sier man det iHVERTFALL IKKE til gravide.

Hvor mye oh hvor man legger seg ut kanman som regel ikke gjøre noe med , det er hormonstyrt.

Jeg er blandt de *heldige* som legger på meg 10 kg i løpet av de første 16 ukene, det er ikke moro, men heller ingenting å gjøre med når jeg spiser akkurat det samme som før så er det bare slik min kropp er.

Går opp mange kilo hver gang jeg er gravid uansett hv a jeg spiser, sist kastet jeg opp i 8 måneder og enda gikk jeg opp 15 kilo.

Og synst absolutt ikke det er moro når folk sier feita, tjukka, boll aeller lignende.

Da har jeg slengt tilbake ting som man ikke pleier å si, og de har blitt ganske stille.

Nei, det er ikke greit å si sånne ting, om det ikke er en intern spøk som man starter selv med noen man tuller slik medtil vanlig.

Skamme seg skulle de, såre deg slik.

Skrevet

Tankeløst å si noe sånt. Typisk menn å dumpe ut med dette. Dersom de fortsetter i den samme tralten på middagen, må du bare si fra at du ikke vil høre om det. Si at de må skjerpe seg!!

Skrevet

De har fått straffen sin, pappa ringte akkurat og sa det ikke ble noe av middagen i morgen for samboeren hans har blitt syk:) Ikke alvorlig syk altså!

Nei, hvis det fortsetter må jeg si i fra, men det er bare det at pappa egentlig er så snill, skjønner liksom ikke hvordan han av alle kunne si noe sånt?

Skrevet

Jeg har lagt på meg 22 kg,sånn er det bare. Tenker ikke noe over det,du skal være stlt av gravid-kroppen din. :) Jeg bruker bare trange gensere,ut med magen,her kommer jeg liksom. hihi.

Ring til faren din du,og si hvordan du føler det.

Klem

Skrevet

så stygt sagt av de!! de som har kommentert magen min har fått beksjed om at jeg synes det er fryktelig frekt og at de ikke trenger snakke til meg om de ikke klarer å si noe pent:)

ikke la de trekke deg ned, kos deg med magen og nyt graviditeten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...