Gå til innhold

Tre små.....trenger din hjelp. Eller andre legekyndige...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Benjamin har det ikke godt i dag.... Han har drukket ca 200ml mme kl 7.30 i dag og noen få teskjeer med grøt kl 10. Ingenting etter det. Har prøvd med drikke, grøt,middag, frukt....Han bare griner. Har litt løs mage. Bæsjet en gang i natt og tre ganger i formiddag. Ingenting etter det. Målte tempen på han, og den var 37,5. Vanlig temp på han er 36,2. Måtte gi han paracet i går kveld for at han skulle roe seg og sovne og en i tre-tiden i natt. Hadde tydelig vondt. Ellers var han fin i formiddag, men begynte i ettermiddagen å være utilpass igjen. Sover mye. Men jeg får jo ikke mat eller drikke i han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Nå er jeg ikke akkurat lege-kyndig... Men Karsten var jo pjusk her for en ukes tid siden... Han spiste ikke på en uke. Var hos legen to ganger, men siden allmenntilstanden var nokså bra så var de ikke det minste bekymret. Han hadde da hatt feber i fire dager, tre av dagene opp i 39,5, etter det var han feberfri. De dagene han hadde feber på det meste ville han bare sove.. Om han ikke spiser på en uke så gjør det ikke så mye. Det viktigste er å få i ham litt å drikke. Han har jo drukket i dag allerede, så jeg hadde ikke vært så bekymret i dag. Men han bør få i seg noen ml hver dag helst... Kan sikkert ta noen dager før han blir i form igjen. Er vel ganske vanlig at barn blir syke sånn... Følg med på at han har våte bleier hver dag. Karsten hadde jo knapt en våt bleie pr dag, og det var helt greit det også, siden allmenntilstanden da var blitt bedre etter fire dager...

 

Ut i fra hva du beskriver så synes jeg ikke det høres så alvorlig ut. Bare tilby drikke ofte, tilby alt mulig som du tror han kan like å drikke, også saft med kunstig søtning om det er noe han liker (selv om de ikke skal ha det til vanlig). Sjekk temperaturen i løpet av natten, så lenge den holder seg under 40 er det greit... Om du blir bekymret så kan du kontakte legevakten, men ut fra hva du beskriver så hadde jeg nok ventet til fredag i hvert fall... :o)

 

God bedring til Benjamin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Synes Carina har svart deg bra, jeg:)

 

Du skriver at han hadde tydelig vondt - kunne du observere om han gav uttrykk for hvor smerten var? Trakk han opp bena som om det skulle være magesmerter f.eks.? Det er ikke tenner på gang da, slik at gommene er litt såre? Er det vondt om du trykker eller drar i øret?

 

Han har fått en god del væske i seg allerede, men følg med på bleiene. Tilby vann med litt juice f.eks. for å få i han noe væske.

 

Tempen er ikke høy, men det er klart at paraceten er smertestillende, så når han er så plaget som du beskriver er det greit å bruke den. Har den god effekt? Spiser/drikker han etter dette?

 

Følg med på almentilstanden, og er han trett lar du han "sove seg frisk". Blir du utrygg, tar du han med på legevakt for en sjekk:)

 

God bedring til Benjamin så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, paraceten gir god virkning. Sover og er på litt bedre humør etter å ha fått en. I kveld klarte jeg (da han hadde en god periode) å få i han en liten porsjon grøt og 100ml mme. Så nå er jeg beroliget. Nå sover han som en stein. Nei, han har ikke vondt i magen eller ørene tror jeg. Men kanskje i gomene. Kjenner ikke tenner, men i grineperiodene ville han ikke ha tutt engang. Prøvde å gnikke fingen min mot gomene hans slik han pleier nyte når jeg gjør det,men han knep munnen sammen, Så kanskje det er tenner, ikke vet jeg. Men pleier det å vare lenge da før de kommer opp?

Eller må jeg holde ut med han slik i flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det virker som om Nora er plaget av tannfrembrudd (hun har rett nok ikke fått noen av de ennå;-) ), så er det plagsomt selv med skjeen... Jeg må si at jeg ikke husker hvor lang tid det tok før de kom fram fra de to eldste - har vel ventet i snart to og en halv måned på Nora sine - hehe!

 

Og hun er veldig glad i Dentinox! Selv om det har en kortvarig effekt, så er det en GOD effekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...