fiona71*2pp Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Korsen har dåkker gått fram for å få det? Å ka eventuelt betale dåkker? Lure på om vi ska prøve å få ei fast jenta, eller kanskje to, som kan trille litt i ny å ne, når vi må gjøre andre ting, eller vil gjøre andre ting, og som og kanskje kan være litt barnevakt enkelte kvelda. Kanskje sove over også.. Men ka gjør man, og ka betale man egentlig til sånne? Æ hadde to faste småpie æ passa da æ va yngre sjøl... Men det e jo leeenge siden...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 å herremin kor gått dæ var å læs dialekten min ijen. samme alder som mæ ser eg, så du e heilt sekkert topp.... jeg har forhørt meg litt rundt ang pass og betaling. vi har ei jente på 15 år. hun triller tur men er også her og passer. på hverdager betaler vi henne ca 30 kr timen. i helgene og hvis det er sent betaler vi mere, holder brus, snop og mat og betaler taxi hjem. dette tror jeg er mere enn nok. hun har ikke klaget i allefall. Som deg passet jeg barn selv når jeg var yngre-mye yngre altså-og det var fordi jeg likte barn og ikke fordi jeg ville ha penger. Andre tider nå....
fiona71*2pp Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 He he..ja dialekt ja... Huff, æ må dessverre si at det e blitt en STYGG uvane å skrive sånn her. Men det e jo deilig da. Men..korsen fikk dåkker tak i den jenta da? E det ei dåkker har kjent fra før av, familie, eller annonserte dåkker etter fast barnevakt? Æ lure på om vi bare må annonsere litt, å se ka vi får. Kan jo hænge lapp opp på butikken, å se om nån svare på det. Vil helst ha fast, ser for mæ at det blir bedre førr min del, å førr bane sin del.. Men det e kanskje ikke så lætt i dag. Lurte på om vi kunne bare gje enfast pris? regne me at det vil da bli sånn at nån gang må ho jobbe mer for pængan enn andre gang.. Men..huff, nei vanskelig det her. Da æ va liten så bare sprang vi å ringte på døra hos barnefamilia å spurte om vi fikk trille!! Men DET e jo leeenge sia )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå