Gå til innhold

lagt på meg 18kilo =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff har lagt på meg 18kilo jeg nå..er i uke 36..

fått strekkmerker på låra og rompa..

18kilo i uke 36,syns dere det er VELDIG mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida.. herregud.. ikke tenk på det:) De går som regel fort bort igjen.. hehe.. selv lagt på meg 10 kilo å er i uke 35:)

heldigvis ikke fått strekkmerker enda.. men de kommer nok snart her og:)huff..

venninna mi la på seg 30 kilo i svangerskapet..

Skrevet

Hei.Nei det synes jeg ikke.Jeg er i uke 38 nå og har lagt på meg 24 kg ,vet ikke hvorfor jeg har lagt på meg så mye,har spist normalt hele svangerskapet.Jeg tror at noen bare legger på seg mere en andre.

Jeg synes det er helt greit,jeg kommer til å gå ned det når babyen kommer ut..det kommer sikkert du til og gjøre også:)

God Påske:)

Klem

Skrevet

Jeg er i uke 31 og har lagt på meg 15 kg..men prøver å ikke tenke så mye på det. Det burde ikke du gjøre heller :)

Skrevet

Hei anonym!

jeg har lagt på meg 20 kg, kanskje det blir mer i påsken? hvem vet?

jeg har tidvis vært deppa over vekta mi, men jeg husker fra forrige svangerskap at jeg la på meg mye - men det bare rant av meg når jeg ammet!

Og det er jo mange som legger på seg masse - pga vann ol.

Kos deg i påsken og dropp å tenke for mye på vekta!

stor klem fra

Skrevet

er jo litt d men det er veldig normalt.... er straks i uke 37 jeg.. gåt opp 7 kilo....:)

Skrevet

Hei! Neida....jeg er selv i uke 36 og har lagt på meg ca 16 kilo...syns ikke det er så ille! Kommer jo ann på hva man veide fra før...men tror uansett at hvis man er innstilt på den og bevisst, så får man det av igjenn ganske fort!!!! :-) Opp med hodet!!!

Skrevet

neida! jeg er pluss 20 kg og i uke 39. har spist normalt, var normalvektig før svangerskapet. noen legger bare på seg mer enn andre, og går like greit ned igjen-bare gi det litt tid! husk at du forbrenner 500-1000kalorier ekstra om dagen når du ammer- man skal ha litt ekstra å gå på da:)kanskje har du litt vann i kroppen også?

Skrevet

jeg også hadde lagt på meg sånn ca likemye i uke 36, men har stoppet opp nå. heldigvis. fått masse stygge strekkmerker på magen, og nå begynner de å blomstre litt på låra også.=) hurra..NOT!!

Skrevet

jeg har lagt på meg 22 kilo og er straks i uke 37..jeg syntest det er veldig mye siden jeg veide 53 før jeg ble gravid..

Skrevet

jeg har lagt på meg 30 kilo, og er i uke 38.

Skrevet

Nei, det er vel ganske normalt. Husker jeg mistet 15 kg med en gang forrige barnet var ute, så må du jo regne med å ha et lite "lager" til amminga.. ;) Syns ikke du skal se så negativt på det nei.. ;)

Skrevet

Ojoj, trodde jeg hadde klikket inn på 1.trim. nå... hehe da hadde 18 kg vært verre... men du ligger innen normalen =)

Skrevet

Overvektige gravide utsetter barn for stor fare

Gravide som er overvektige utsetter barnet for like stor helsefare som gravide som røyker, ifølge en ny svensk undersøkelse.

Risikoen for at fosteret dør og for diabetes og høyt blodtrykk øker når gravide er overvektige.

Overlege ved nyfødtavdelingen på Rikshospitalet, Tore Henriksen, sier at gravide vet for lite om komplikasjoner knyttet til fedme. Han mener også at helsepersonell i Norge trenger mer informasjon på dette området.

"Jeg tror helsepersonell rundt omkring i landet rett og slett ikke vet nok, og hvis de vet noe om at det er en sammenheng, så tror jeg de er veldig redde for å gi råd fordi de er redde for at de skal forstyrre mors kosthold", sier Henriksen

Eg har kopiert dette fra netbaby.net.

Er visst ikkje så bra å være stor med andre ord..

Skrevet

Det siste innlegget der må iallefall gjelde dersom man er overvektig før graviditet og ikke etter hvor mye man legger på seg underveis... Det er jo veldig mange som spiser sunt og riktig, men allikevel legger på seg mer enn andre i graviditeten. Selv har jeg lagt på meg ca som du og er i uke 37 nå. Har bestemt meg for å ikke tenke så mye på det. Det er som flere andre sier her inne; man går det som regel fort av seg igjen. Det har jeg fjort de to andre gangene jeg har vært gravid, så jeg satser på det.. Du får antakelig ikke gjort noe for å stoppe utviklingen uansett, så ta det med ro og tenk at det snart er slutt med den raske veksten på vektskalaen uansett..

Lykke til

Skrevet

Hei :o)

Jeg la på meg litt over 30 kg i mine to første svangerskap. Er slank til vanlig, men god og rund som gravid. All ekstravekt var borte innen et år. Nå er jeg i uke 31 og har vel lagt på meg mellom 15-20 kg. Jeg spiser sunt og gidder ikke å bry meg om vekta :o) Vet at jeg ikke er sylslank som gravid, men vet at jeg er det etterpå :o) Slapp av! Vi er alle forskjellige og alle kan ikke passe inn i ET skjema.

Skrevet

hehe=) æ har lagt på mæ rundt 30 kg...!!!

har gått fra 54-83:o e i uke 39 da mnmn... håpa det går bort ijænn=p

Skrevet

er i min 37uke og lagt på meg kun 3 kg.Men det er jo veldig forskjellig hvor mye en legger på seg.

Skrevet

Har termin imorgen 6/4 og har lagt på meg 11 kg:) Og er fornøyd med det, dvs at jeg kun har lagt på meg baby, vann, morkake, fostervann... MEN jeg hadde noen ekstra kg fra før av så jeg er veldi glad for at jeg ikke har lagt på meg mer. For det ville ikke vært sundt! Men det er klart at for en jente som kun veier 50-60 kg så er det nødvendig å legge på seg mer spør du meg! Det sier seg selv! Tynne jenter trenger mer å "tære" på;) Og vi mennesker er sååå forskjellig, ingen grunn til bekymring! Jeg har en veninne som la på seg 17 kg, og hun hadde litt fra før av... Hun fødte i januar, og nå er hun minus 18 kg:) Så på litt over 2 mnd har hun mistet alle kg hun la på seg i svangerskapet samt ett ekstra!

Skrevet

Lagt på deg 3 kg bare???

Sannsynligvis var du veldig tjukk fra før?

....for en vektøkning på skarve tre kilo er jo helt uuuuuunormalt og jeg synes at du egentlig burde forstå dette og ikke trekke frem dette som noe man kan sammenligne seg med.

Skrevet

Kommentar til anonym oppfor her.

Du kan jo ikke vite om vedkommende var tjukk før hun ble gravid..

Jeg har ikke lagt på meg noe i fht startvekta mi...

Er i uke 35 idag.

Startvekta mi var 74 kg og gikk ned til 67 kg fordi jeg var så dårlig og ikke fikk i meg mat de føste 16-18 ukene.

Nå er jeg oppe i 72 kg.

Jeg er 175 cm høy,og ikke tjukk før jeg ble gravid.

Ingen er like...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...