Aguin Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Hei. Mange detaljer. Det jeg egentlig lurer på er.. Er dette normale verdier for spontanabort.. Etter noen korte dager hvor jeg trodde jeg var gravid for snart 14 dager siden, har jeg nå akseptert at jeg ikke er det dessverre, og at jeg sannsynligvis har / har hatt en spontanabort eller et svangerskap utenfor livmoren. Var på UL i går, og de så kanskje ett egg i lovmoren. Men umulig å se om det var liv laga, eller 'rester' eller ingenting i det hele tatt. Har hatt HCG som går opp ned og opp. Er nå på hva man kan kalle rugedag 38 ( ! ), og HCG i går var på 178. opp fra 100 fem dager tidligere. Legen mente det var en mikroskopisk mulighet for at dette faktisk var et egg som kunne bli en baby en gang.. Selv med blødninger... og så langt kommet..og så lav verdi... Som den evige optimist jeg er, har jeg lett for å ta til meg slike utsagn.. Så hvis noen av dere har erfaring med lav HCG og enten hatt spontantabort, exu eller allerhelst født et barn mot alle odds, er jeg glad for informasjon..
Påskeegg Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Hei, jeg har tidligere hatt to exu. Den siste ble jeg overvåket med blodprøver og det viste Hcg som steg "perfekt"; som om egget hadde vært plassert på rett sted. Dette er skummelt, fordi exu er en situasjon som _kan_ være livstruende, dersom du ikke blir overvåket og passet på av lege. Jeg fikk operert bort eggleder, der graviditeten satt. Likevel viste det seg at Hcg hadde en svært rask stigning etter operasjonen. (Dvs operasjonen var mislykket og de måtte gjøre inngrep igjen). Det har gått bra med meg nå og jeg holder på med mitt første IVF-forsøk. Jeg vil på ingen måte skremme deg, men vær obs på situasjonen; Jeg kjente meg igjen da jeg hadde min 2. exu og dermed fikk jeg komme ekstra raskt til lege og ble forsvarlig overvåket. Så får vi håpe at alt går bra med deg! Du sier du er optimist; ikke mist håpet
Aguin Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Hei Påske-egg. Takk for info. Det er så lett å få litt forhåpninger når verdien stiger... Er klar over at det kan være alvorlig, så vi reiste ikke til høyfjellet i dag som planlagt, men gromler nede i lavlandet istedet. Håper været blir like bra som de meldte for en stund siden. Regner med å ta en ny blodprøve rett etter påske, og ringer Ullevål om jeg får smerter. Lykke til med IVF forsøket !
Gjest Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Hei Aguin. Du vet jo hvordan mine hcg nivåer har vært. Fra 36 til 28, fra 28 til 186,fra 186 til 54, så til 121 og nå ned på 68. Hos meg er det fordi dette ikke er liv laga, de har sett rester av en tom sekk ,og noe som var i oppløsning.Jeg har jo hatt en kraftig blødning og en blødning som ikke har vært så ille. Mye smerter og mye tak i magen. Dette var det negative... Det positive jeg vil fortelle deg, er at da jeg ventet jenta mi, så slo gravitesten ut negativt selv etter at de så et lite hjerte som banket på ul i uke 6/7.Jeg testet først positivt i uke 7. Noen trenger litt tid på seg for å produsere nok hcg og det trengte visst jeg,i følge legene. Tok til og med hcg i urin for å se at jeg ikke testa positivt. De klødde seg i hodet og var ganske forundra. Testene nå er vel litt annerledes og mer følsomme nå enn de var for 7 1/2 år siden... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si til deg,men jeg tror nok at det er bedre å stålsette seg på det verste og heller få en skikkelig opptur, enn å håpe på det beste og bli ekstra skuffet. Det kan jo slå begge veier dette, det er vel ikke til å skyve under en stol. La oss håpe at det går riktig vei, og at du får et søsken til barnet ditt. Masse klemmer og ønsker om at dette går riktig vei. Ha en utrolig fin påske, kjære Aguin!
Aguin Skrevet 4. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2007 Takk for svar Bula. Tror nok selv det er mest sjangs for at det er en spontanabort eller exu. Her har det jo også vært blødning i 14 dager nå, og mye mer enn bare litt.. Ha en fin påske du også ! Og klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå