Gå til innhold

trenger hjelp


gullungene 01 og 06

Anbefalte innlegg

nå er jeg nærmest hysterisk, lille gutt har sluttet og spise igjen.

nå vil han ikke ha noe, kanskje 200 ml mme i løpet av et døgn.

hver gang jeg kommer med mat lukker han munnen og snur seg bort.

vil ikke ha midddag, grøt, eller frukt. skive kaster han bare opp.

noen som vet hva jeg kan prøve?

er det noe jeg kan gi som får opp matlyst?

var og snakka med helsesøster og hun sa jeg kunne prøve alternativ behandling, noen som har erfaring med det?

venter på tlf fra riksen ang nyren og medisinen, har lyst og prøve og slutte på den en periode for og se om han begynner og spise igjen, han skal jo gå på det i mangen år, så håper ikke det er der problemet ligger.

tror heller ikke det er pga tenner siden han har fått 8.

 

håper noen kan hjelpe en hysterisk mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg forhistorien deres. Hva er det med nyrene hans og hvilken medisin er det han går på? Det er jo mulig at en bivirkning av den er nedsatt matlyst/kvalme og at det er derfor han ikke vil spise? Dersom det er noe galt med nyrene hans høres det jo risikabelt ut å bare kutte ut medisinen uten rådføring med lege.

 

Har du prøvd å la han få litt frukt? Ikke den fruktmosen man får kjøpt til babyer, men fersk frukt i biter? Dette er jo ofte noe som kan friste selv om man er litt kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er født med hydronefrose. var på rikshospitalet i feb i håp om operasjon, men den ene nyren er uten funksjon så det ble ingen operasjon. han går på trimetoprim.

nå ringte legen meg og vi kan ikke slutte på medisinen, men venter på tlf fra sykehuset her nå.

haan klarer ikke og spise frukt biter, bare kaster opp med en gang han kjenner det ikke er helt most. men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg vat at den medisinen som gutten din går på har bivirkning som nedsatt matlyst, men det var da voldsomt også da....Skjønner du er hysterisk...

Kanskje du burde ringe barnelegen å fortelle om problemet, kan være det finnes noe annet ?

Uff å uff....tenker på deg, det er ikke noe artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å gi han frukt i en sånn baby feeder kanskje?

 

Synes absolutt du ikke er hysterisk. Det er jommen ikke rart du blir bekymret når han slutter å spise, det hadde hvem som helst blitt.

 

Ellers husker jeg at jeg gav snulla mi fruktmos utblandet med vann da hun var syk og ikke ville spsie. Ga det på flaske hvor jeg hadde lagd et lite snitt i tuten så det kom lettere ut (som velling). Falt i alle fall i smak hos henne og gir en del næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søkte på trimetoprim i googel fikk jeg opp at hyppige bivrkninger er kvalme og brekninger, så da er det nok ikke så rart at han ikke vil spise. Hvis dette er medisinier han skal gå på lenge, ville jeg kanskje ha forhørt meg med legen om han kan få noe kvalmestillende.

 

Ellers har jeg stor tro på alternative behandlinger og jeg brukte selv akupunktur for å bli dempe svangerskapskvalme og det hjalp i alle fall på meg. Det er en del av tarapautene som bruker laser til akupunktur til så små barn, så det er helt smertefritt for dem. Kanskje noe å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei. tusen takk for svar. sitter nå og venter på tlf fra sykehuset her. men det tar jo tid, de skulle få en lege til å ringe meg. men legen på riksen sa at han ikke hadde hørt de mistet matlyst av trimetoprim, men en er jo alltid den første.

han på riksen mente de måtte ta oss inn til utredning pga den andre nyren, og for å dse om det var andre medisiner og gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian mistet også matlysten....men vi bruktemedisinen i 10 dager bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...