Gjest Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Skal spise reker i kveld for første gang etter fødselen. Jenta mi er 10 mnd, og har aldri reagert på noe før. Tror dere det er trygt å spise reker nå som hun er så stor?
Lucky_line Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 spiste reker på søndag jeg.....var ikke klar over at man ikke skal det jeg når man ammer.....å sønnen min er bare 3mnd....men det gikk visst greit ikke noe utslett eller mage vondt....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 jeg har spist reker hele tiden, når jeg var gravid også. det har gått super fint. er det med tanke på alergi du har ungått dette??
Gjest Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Ja, er jo redd hun skal få en allergisk reaksjon. Sjansen er vel heller liten, så jeg skal kose meg skikkelig med reker i kveld jeg;-)
Gjest Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Prøv deg forsiktig frem første gangen - ikke stapp i deg liksom ) Jeg prøvde med en liten skive med reker på, og han hadde noen fæle timer etterpå med mye skriking!!
kvirrevirrevitt Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Trodde man skulle unngå disse tingene -ikke fordi barnet kan få en allergisk reaksjon sånn på direkten- men fordi det kan fremprovosere allergi senere...særlig hvis man har allergier i familien. Hvis man ikke er arveligt annlagt for å få allergier, så tror jeg ikke det gjør no'.. (Det var ihvertfall det jordmor sa til meg:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 jeg leste boka "mamma for første gang" det er landets ledene sesialist på aming som skriver denne boken. sånn som jeg forsto det hun skerev så er det ikke noe vits i og ungå forskjelige matvarer om ikke det er sterk alergi i familien. det er mye viktigere og ungå mme. men, jeg beundrer deg virkelig. det er kjempe bra gjort og gi din lille en så sikker start. det er mer en det jeg greide :-) forhåpentligvis så slipper du en del sykdom og alergi senere. det har du ihvertfall fortent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå