Gå til innhold

redd for at jeg ikke kan amme..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

moren min fikk ikke til å amme meg eller søskene mine og hadde utrolig store smerter pga dette. og nå er jeg redd for et d samme komme til å skje meg..

når jeg var 16 tok jeg piercing i begge brystvortene. har seff tatt de ut nå.bekymrer meg kansje litt for mye for tiden om alt og ingenting men..

og siden jeg ikke er sammen m barnefar så har han rett til å ha barnet annenhver helg osv, fra jeg er ferdig m å amme.. å tenk hvis jeg ikke får til da? hva gjør jeg da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kommer du til å greie det! Ikke ta bekymringene på forhånd! Husk at hvis du får startsvansker, så får du god hjelp på fødeavdelingen.

Skrevet

Kjenner mange som har ammet selv om mødrene og søstrene deres ikke har klart det. Noen klarer ikke å amme barn nr 1, men har ingen problemer med å amme barn nr 2.

Hvilke smerter er du redd for? Såre brystvorter kan være vanlig i begynnelsen, kjøp med Lanolinsalve fra apoteket og smør inn brystvortene mellom ammingene.

På føden er de veldig opptatt av å hjelpe de nybakte mødrene i gang med amminga, så du kommer til å få masse hjelp der. Dette kommer til å gå kjempebra, nå må du bare ha fullstendig tro på det selv!

Og skulle du likevel få problemer så er det Ammepoliklinikker rundt omkring i hele Norge, du kan få hjelp på helsestasjonen, ringe Ammehjelpen og be om råd på ammeforumet inne på DinBaby.

Lykke til!

Skrevet

Eller spørre oss jentene her inne!

Skrevet

hei,ammingen vil helt sikkert gå bra,bare ikke stress med det så=)

hvordan du skal gjøre det med barnefaren vet jeg ikke,men de jeg kjenner som er i samme situasjon så har far kommet hjem til mor å vært sammen med babyen til h*n var så "stor" at babyen kan være hos far mere. ca rundt 1års alderen. vanskelig det der,noen barn er jo utrolig fortrolig med andre å har ingen prob med å være en hel helg med pappan sin,mens andre barn er veldig redd og takler dårlig adskillelse fra mamman sin. men du får ta det når det kommer,dere må vel bli enige om noe? rekner med dere begge vil kun det beste for den lille vennen deres,uansett,lykke til da=)

Skrevet

Hei!

Du må regne med at det blir vanskelig og endel vondt de første ukene...men mas på sykehus og helsestadsjon, få hjelp!!! Deter ganske få som opplever ikke å ha startvansker og vondt.

Holder du ut det verste i begynnelsen, får du det mye lettere etterpå!!

Skrevet

Det med smerter ved amming er veldig vanlig. For meg kjentes det ut som ryggmargen kom ut igjennom puppene. Og har hørt mange si det samme.. Men det gir seg etter hvert.

De aller fleste møter en eller annen form for utfordring når det kommer til dette og det er bare å spør om råd så får du hjelp. Det aller meste kan løses hvis du selv ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...