Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, våkna natt til i går med leggkrampe. Husket det skjedde ett par ganger i forrige sv skap også, og det er grusomt. Noen som har gode råd når det skjer? Hjelper lite å opp å gå synes jeg, blir bare verre smerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser bananer i lange baner, minst en om dagen. Det hjelper i alle fall på meg.

Skrevet

hehe..uff ja det er ikke noe særlig godt med leggkramper...får det med en gang eg strekker foten eller krøller ei tå:(men..men..skal prøve og ete bananer som plutseligbolle sier:)

Skrevet

når du strekker deg, (feks i senga eller lignende) prøv å strekke så hælen er den delen av foten som strekkes lengst, om du forstår?

HJelper meg veldig godt med magnesiumstilskud, syns ikke bananer funker så kjempebra. (fikk de første krampene mens jeg hadde et svært lager av bananer stående og spiste til alt..)

Skrevet

Det gjør ikke godt å strekke hælen slik du beskriver og banan spiser jeg hver eneste dag.Kanskje magnesium er tingen:-)

Skrevet

funket iallefall topp med magnesium for meg!

Og så må du rett og slett prøve å ikke strekke ut for mye. Iallefall ikke når du ligger i senga og sånn, er visst ofte da at krampa tar deg. Om du har vært ute og gått mye og sånn, kan du prøve å tøye lett mot en vegg eller noe, men vær forsiktig. Og tøy langsomt, IKKE rykkvis! :)

Håper du blir bedre av leggkrampene, de som får det blir visst verre etterhvert, om en ikke gjør noe med det (som å spise magnesium).

Men etter at jeg begynte med magnesium har jeg ikke hatt leggkramper, faktisk, bare to ganger i ankelen:)

(brukt magnesium nå i ca tre uker, og tar ikke full dagsdose, bare en tablett om dagen)

Skrevet

Takk for svar, det skal jeg jammen prøve:-)

Skrevet

Fikk anbefalt kalsium-magnesiumtabletter av jordmor, og det fungerer utrolig bra. For noen hjelper visst b-vitamintabletter også.

Skrevet

Sammer her HI..

Huff hater det... men de slipper fort å er ikke såå ofte heldigvis..hehe.. men ta magnesium tabletter...de begynte jeg på og nå har jeg ingen kramper:) deilig.. gå på de fram til du skal føde:) det sa legen min:)

Lykke til

Skrevet

Jeg har også begynt å få kramper. Heldigvis bare når jeg ligger i sengen og strekker meg. Hvorfor får vi det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...