MammaDilla Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Jeg tok opp litt pumpet melk fra frysen på søndag ettermiddag (200ml) Jeg skulle bruke den til nattmåltidet pga et glass vin på kvelden. Men poden sov fra halv ti til halv syv, og dermed ammet jeg han. Melken ble stående til i dag (3 dager), og da jeg hadde varmet den smakte jeg på den. Og det er det sureste jeg noen gang har smakt!!! Er det kun fersk melk som tåler tre døgn i kjøleskap? Trodde den tålte det etter tining fra frysen også?? Er i hvertfall glad jeg smakte på den, for poden hadde garantert blitt syk av den..
Expat Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Bra at mamma blir vant til å være munnsjenk, ja! Sparer mye syke barn på det! Vi store tåler jo endel Melken tåler 24t i kjøleskap (innerst nederst) etter et opphold i fryseboksen.
MammaDilla Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Oi.. 24 timer ja.. Da bvle nok 70 timer i leeengste laget.. Hehe.. Ja, jeg smaker alltid! Synes det er lettest å vurdere temperatur på den måten, og så sikrer man jo at det man gir småen ikke er farlig
Expat Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Ja, av og til får man seg en skikkelig overraskelse, spesielt med annen mat! for ofte lukter de helt fint, men smaker !!!!! En fin vane, synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå