Gå til innhold

Er så mye syk med barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som opplever det samme? På ett år har jeg hatt to 3-ukers sykdomsperioder, spysyke og flere dager med småtterier. Er det vanlig i småbarnstiden? Jeg har aldri før hatt sykefravær på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanlig. Jeg var også mye syk det første halve året min sønn gikk i barnehage. Han ble syk først og så ble jeg syk. Det har gått over nå. Han har vært i barnehage over ett år. Tror man blir litt herdet etter som tiden går, he.

Skrevet

Jeg har faktisk vært veldig lite syk dette året, selv om det har vært første året med barn i barnehage. Jeg har vært forkjølet to ganger men ikke så ille at jeg ikke har kunnet gå på jobb. Jenta har vært hjemme til sammen 4 ganger, men bare en gang mer enn 2 dager, så alt i alt har vi hatt flaks.

Skrevet

Nå har ikke sønnen min gått så lenge i bhg. Han begynte i fjor i august. Og fra da av har han vært ordentlig syk 1 gang, og små forskjøla 2-3 ganger. Ikke noe alvorlig.

Foreldrer bør være mer flinke til å holde barna hjemme når dem er syke, for det er ikke noe gøy for andre friske barna som blir smitta. Hører stadig vekk foreldrer som levere barna i bhg, selv om dem har feber. Har sønnen min feber, så holder jeg han hjemme, for å ikke smitte andre barn, selv om det gjør at jeg mister skoletimer. Men dette er snakk om å ta hensyn til andre.

Skrevet

Barna mine har gått i barnehagen siden august og jeg har ennå ikke vært syk. Helt utrolig. Men barna har vært syke da. Har vell vært hjemme 2 mnd med dem tilsammen. De kan jo ikke være syk samtidig.

Det er helt normalt ja. Det første året i barnehagen er barna mye syk. Og foreldrene også. Barna tar med seg smitte selv om de ikke blir syke.

Skrevet

Vi har vel hatt de fleste forkjølelsene som har vært oppfunnet siden august. Ikke hatt omgangssyken eller influensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...