Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten jente på 4,5 mnd. Har nå to kvelder etter hverandre gitt henne grøt. I morges hadde hun vondt i magen lenge. Fikk ikke bæsjet. Tilslutt gjorde hun det og var da helt som vanlig :o( Hva ville dere gjort? Tatt en pause med grøt? Har dere evt malt ektsrakt i grøten når det er bare smaks prøve? På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det var akkurat likr her hjemme. Jeg tok bittelitt malt oppi grøten,vet ikke om det hjalp særlig men...uansett,"magesjauen"ga seg etter noen dager,kanskje en uke. Barnets mage og tarmer må bare venne seg til det. Helt normalt :-)

Skrevet

HVis det ikke er en kjempe god grunn til at dere har startet allerede nå med grøt hadde jeg utsatt det litt. Hadde enn venninne som opplevde det du beskriver og dem utsatte det litt.

Da dem intoduserte grøt rett over 1 mnd senere gikk det helt uten problemer.

Men hvis du av en eller annen grunn må forsette hadde jeg forsøk med litt malt i grøten og gjerne litt utblandet sviskesaft å drikke.

Skrevet

Hvorfor gir du grøt så tidlig? Det kan være at hun får mageknip fordi tarmen hennes rett og slett ikke er moden nok til å fordøye annet enn melk enda. Det går bra for noen så tidlig, men veldig mange er det for tidlig for. Hva er motivasjonen?

Skrevet

Grunnen til at jeg tenkte å prøve grøt er rett åslett det at hun er begynt å våkne flere ganger om natten. Før var det en gang om natten. Nå er det 2 og av og til 3. Men siden hun fikk vondt i magen får vi vente en stund til.

HI

Skrevet

Vi begynte med grøt når han var 4 mnd også, men han har ikke hatt mageknip.. Har bare bæsja sjeldent.. Så vi tar 2 ts malt i grøten hver dag.. Nå er vi oppe i full porsjon også da..

Skrevet

Prøv med en teskje eller to med sviskemos oppi grøten, det fungerte fint for min lille, virker løsende på magen. Fås kjøpt på glass fra nestle eller hipp :)

Skrevet

Risgrøt i seg selv kan gi forstoppelse (eller hjelpe ved diare) hvis det var det du gav. Det motvirker du med litt frukt til dessert (eller i grøten) du kan jo forsøke en annen type hvis det var risgrøt du gav, ellers kan du kanskje holde deg til mm/mme og/eller frukt og grøntmos til han blir moden for grøt:)

Skrevet

Helsesøsteren vår anbefalte å starte med grøt på dagtid først for da merket en om de tåler det eller ei.Først etter en ukes tid anbefalte hun å starte på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...