Gå til innhold

Leser innlegget om stebarn, og vil benytte anledningen til og skryte av stefaren til mitt barn :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han er fantastisk på alle måter!!!!

Jeg har ei datter fra før, og vi har nå flyttet sammen og venter et felles barn.

Sambo er fantastisk med datteren min! Han er nok litt skeptisk enda til hvorvidt han "får lov" til å kjefte på henne, snakke til henne, men han kommer seg .

Jeg tror det er viktig og la de slippe til, sånn at barna forstår at dette også er en omsorgsperson som, når det kommer til oppdragelse, stiller på lik linje som bioforeldre (om da dette er greit for begge parter)

Jeg føler ikke at han skjemmes over henne, eller at han ikke ser på henne som sin egen, for det gjør han!

Han sier alltid at det er godt og komme hjem til jentene sine, og når hun reiser til pappaen, så snakker sambo masse om henne,og savner henne når hun er borte :)

Så til alle dere der ute med stebarn, vær glad for at vi lar dere være en del av våre barns liv! Dere beriker de mer enn dere selv vet :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig flott at du skryter av mannen din.. og stefaren til din datter! er det noe disse sidene mangler, så er det sånne positive meldinger!

Jeg har ennå ikke fått gleden av mitt eget barn, men "låner" datteren til min mann, og vi har mange positive opplevelser sammen! Jeg savner henne også når hun er borte lenge av gangen, og jeg liker at vi har funnet en fin balansegang mellom meg og faren hennes..

Jeg vil gjerne skryte litt av biofar for at han stoler på meg såpass til at jeg også kan få ta del i datterens liv på den måten, og at han inkludere meg i hennes liv 100%!

Det er jo gjerne sånn det skal være.. Så vil tilværelsen bli harmonisk og stabil for de barna som har foreldre som har skilt lag.

• 3 uker senere...
Skrevet

Slik har vi det også :)

Han stiller opp og er hele tiden tilgjengelig for både meg og litjen. Jeg trodde faktisk ikke det var sånne menn på denne jord, men jeg har iallefall funnet en av dem :)

Skrevet

Sånn er det her hos oss også, men jeg føler av og til at det er litt "unormalt". Det kan til tider virke som om stefedre ikke skal ta så stor del i livet til stebarna sine.

Hos oss har ikke biologisk far noen kontakt utover samværene. Det vil si at han bryr seg lite om hva som skjer i det daglige. Derfor er det ekstra viktig at stepappa'en tar seg av den biten.

Her er stepappa med på tilstelninger på skolen (faktisk trodde de fleste andre foreldrene at han var faren i lang tid....), han følger til tannlegen, er hjemme med henne når hun er syk, kjefter på henne hvis det er nødvendig osv.

Vi har en datter sammen også, og han er veldig opptatt av at han har TO døtre.

Resten av familien hans er likedan, og jenta er like mye barnebarn/niese/kusine som de andre barna i familien.

Skrevet

Henger meg på denne!

Samboeren min er virkelig FANTASTISK med mine barn. Er ikke i tvil om at jeg ønsker barn med han. Ser at hen virkelig er glad i mine jenter.

Men som rådene over, lar jeg han slippe til, og det det lønner seg.

Skrevet

Henger meg på denne...med to barn fra før og to felles barn må jeg bare si jeg har skutt gullfuglen...her i huset er d ikke mine og dine barn, men våre. Min mann behandler alle likt biologiske eller ikke. Og jeg hadde heller ikke tillatt noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...