Gå til innhold

Hei Mamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er noe jeg selv har et minne om fra min egen barndom, men om det er virkelig eller drøm vet jeg ikke...

Jeg hadde en sånn stor fin bamse... Den var omtrent like høy som jeg var på 4-5 år, mørke brun, med en rød og grønn sløyfe rundt halsen og en myk pels som var god å stryke kinnet på.

Det hendte en dag at jeg var alene på soverommet, og lekte inn i min egen lille verden, at jeg fant en liten tråd bak på ryggen til Bamse. Jeg må nevne at jeg allerede i ung alder var ganske "Neatfreak" og sånne løstråder bak på bamserygg, skulle vi ikke ha noe av! Jeg trakk i tråden og den ble lenger og lenger helt til den glapp i hånden min og et stort glip åpnet seg på Bamse sin myke rygg.

Hva var min første reaksjon? Forferdelse? Tristhet? Anger? Redsel for hva mamma og pappa kommer til å si? Nei... Jeg ble nysgjerrig! Hva er det som lurer på innsiden av bamsen? Kan jeg se hva den spiste til lunch?

Jeg begynte og strekke litt i åpningen - det var noe hvit inni. Jeg stakk en ørliten finger borti - det kjentes akkurat som bomullen som sto på badet, eller kanskje som sukkerspinn fra tivoliet! Jeg må ta ut bare litt tenkte jeg - bare litt. Jeg begynte å trekke så forsiktig i den hvite, myke massen. Det kom litt, også litt til... det her var jo litt gøy! Jeg dro ut mer og mer til soverommet mitt så ut som om sukkerspinn maskinen hadde gått amok!

Bamsen lå der igjen på gulvet, litt flat og slapp. Jeg kikket på den med hodet litt på skakke... Kan se for meg at jeg funderte hardt på noe.

Jeg plukket opp bamsen og snudde litt og vendte litt på ham. Hmmm... Jeg kikket litt på ryggen. Hullet strakk seg nedover hele ryggen. Hmmm... Jeg stakk en hånd inn og kjente litt rundt. Skal jeg? Jeg bøyde meg ned og lirket hodet mitt inn i bamsen - her var det jo god plass! Jeg stakk arm og bein der de skulle være og reiste meg opp i triumph! Jeg hadde en bamse-drakt!

Akurrat da hørte jeg at døren gikk opp bak meg... Jeg snudde meg ganske kjapt og sa med glede i stemmen "Hei Mamma!"... tilbake fikk jeg et halvkvalt hyl fra en dame som enten var forferdet over synet på et soverom fullt at "Bamseinnmat" eller på at datteren sto og vinket inn i den vanligvis så stasjonære bamsen!

Ha en riktig god påske allesammen!

PS: Bamsen kom til rette og fikk all sukkerspinnet tilbake og en usedvanlig sterk søm i ryggen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...