Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Ville dere reist bort en helg uten baby når den er ca tre mnd? Faren er hjemme. Vi kombinerer amming og mme.
Anonym8579 Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Jeg hadde ikke klart det, men klarer du det og det er nødvendi så går det helt sikkert fint
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Jeg ville ikke gjort det nei. Leste i et BAM blad en som mente at babyen kunne være borte fra mamma i så mange timer som den er måneder. Altså tre timer i ditt tilfelle. Kunne doble når de ble 4 mnd. Vet ikke hvor mye det er i dette da men. Men kanskje hvis du klarer det, og babyen er like vant med faren som sin omsorgsperson. Her er faren mye på jobb, så jeg hadde ikke klart å la de være alene så lenge=)
MammaDilla Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Jeg hadde ikke reist bort dersom han skulle være hos besteforeldre. Men at hans egen far skal ha han haddde vært helt ok. Dette med timer og måneder er forkastelig! Jeg kjenner mange tilfeller der far har hovedpermisjon feks pga at mor studerer. Og ingen av disse barna har tatt skade av å få enten pumpet mm eller mme på flaske av far. Er du trygg på barnefaren så reis! Barnefaren synest sikkert det blir kjekt med litt tid aleine med barnet.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Hæ? Kan jeg være borte fra han i tre timer bare? !! Flere???
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Jeg hadde ikke gjort det...Han savner meg bare jeg er borte ett par timer(han er 5mnd)..Haster det slik å reise bort da?Babyen er bare "baby" en gang..
Gjest Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 Selvfølgelig går det helt greit. Reis bort og kos deg..
*Zena* Skrevet 4. april 2007 #9 Skrevet 4. april 2007 Har du vært borte fra babyen din noen timer tidligere, slik at du vet hvordan han oppfører seg da? hvis det har gått greit med bare far som mater, steller, trøster og legger da så tror jeg ikke det er noe problem at du reiser bort. Du er den som kjenner babyen din best, og vet hvor knyttet han er til deg.Det er nok veldig individuelt.
pandabjørn Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 så overhysteriske dere jenter er...!! reis bort en weekend, og kos deg pappan må da bli vant til å være alene med faren også ikke bare morra! jeg og min samboer var på weekend da gutten våres var 5,5 mnd og det gikk kjempe bra å ha han hos mine foreldre... og det at noen sier at man ikke kan være lengere borte enn 4 timer når babyen er 4 mnd er bare våss :!!! hvem er det som gidder å tenke på at å nå må jeg hjem for nå har det gått snart 4 timer.....herregud...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #11 Skrevet 4. april 2007 jeg ville ikke ha reist. tenk på lille babyen som har vært i magen din i 9 måneder, det er ikke så lenge siden han kom til værden og nå man ikke har vert her så lenge er alt nytt. da er det veldig viktig at mor som er trygg er der. selv om pappaen har stilt mye opp så kan han ikke erstatte deg. ikke med lukt, hjerteslag, stemme eller noen ting. og selv om babyen din ikke gråter betyr det ikke at den ikke lider. men det er jo ikke sikkert at han får noe varig men av det. det er ikke sikkert du får noe varig men om kjærsten din bare stikker av gåre en helg uten og si i fra eller gi lyd fra seg heller, men om du kunne bestemt selv så hadde du ønsket at han ikke gjorde det. hvis du skjønner hva jeg mener?
hvemerjeg? Skrevet 4. april 2007 #12 Skrevet 4. april 2007 Om du er komfortabel med det, så er det bare å reise!! Far klarer helt fint å ta vare på babyen deres ;-)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 4. april 2007 #13 Skrevet 4. april 2007 Vet du hva? Reis av gårde, herrejesus hvor hysteriske dere kan være jenter! Det er snakk om at pappan skal være der, ikke en totalt fremmed. Hvor mange fedre har ikke barna mens mamman må jobbe foreks? Men jeg er enig i det å venne den lille til at mamma ikke er der hele tiden. Eventuelt la pappan ta seg litt mer av den lille før du reiser, slik at babyen er vant til det. Hva med når mor MÅ reise? I virkelig krisesituasjoner mener jeg. Hva skal de gjøre da? Ja, bare gi meg pes, men det å ikke kunne være borte fra barna sine litt er bare tull. Jeg har selv problemer med å reise fra jentene mine, nå er vesla bare 6 uker. Men jeg har ei til på 6 år, og jeg klarer nesten ikke være borte fra henne, fordi jeg har hatt henne med meg så mye. Ikke hatt barnepass så sant det virkelig ikke er noe.. Denne gangen skal jeg være smartere. Jeg kommer til å reise bort, om det så er en dag eller en helg med venner. Mannen min klarer fint å ta vare på jentene våre, han er tross alt pappan! Men ikke når hun er 6 uker, nå vil jeg virkelig bare være hos jentene mine og kose meg sammen med dem. Men kanskje til sommeren, og det tror jeg virkelig ikke barna mine tar skade av..
MammaDilla Skrevet 4. april 2007 #14 Skrevet 4. april 2007 Ja, som jeg skrev lengre oppe.. Barnet tar ikke skade av å være litt med far. Reis på tur og kos deg masse!! Men for all del, jeg har full forståelse for dem som ikke ville gjort det. Men føler du at du kan gjøre det, så er det ikke noe grunn til å lavær... God helg!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #15 Skrevet 4. april 2007 Har dere først fått barn,får dere være sammen med dem når di er baby altså!! Weekend-turene kan vente til barnet blir større!!
pandabjørn Skrevet 4. april 2007 #16 Skrevet 4. april 2007 nå er det snakk om at faren skal være hjemme å passe babyen da.....skjønner ikke helt problemet med å være borte en helg alene uten mann og barn...... tenk om det hadde skjedd noe med oss mammaer at vi kom på sykehus eller no, hadde babyen dødd da eller siden ikke hun kunne være hos babyen???bare for å sette det litt på spissen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå