Gå til innhold

Bare to svangerskapskontroller, uke 31?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er svangerskap nr. 2, jeg var til kontroll i uke 12 og uke 24, begge hos lege. Visste at antall kontroller i et vanlig svangerskap er redusert siden sist jeg var gravid, men to kontroller+ en ultralyd er kanskje litt vel lite? Føler meg frisk & rask (minus bekkenløsning) og babyen rører masse på seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på kontroll hver mnd siden uke 12, er nå i uke 34 og skal derfor ha annen hver uke. Bytter mellom JM og lege.

Er helt frisk og rask, men det er rutinekontroller.

Vet ikke om dette varierer fra området til området..

Skrevet

Ja, det var litt lite. Jeg var til lege i uke 12 og uke 24 (UL i uke 19) og så til jordmor i uke 28. Nå skal jeg til legen igjen i uke 32, så blir det lege og jordmor annenhver gang i uke 34, 36, 37, 38, 39 og 40. Er jo på slutten det er viktig med hyppigere kontroller, men du skulle ha hatt en rundt uke 26-28 en gang.

Skrevet

Du skulle vel vært i uke 28 og?! Jeg hadde andre kontroll hos jordmor da, neste er i uke 32.

lege uke 10

UL uke 17

JM uke 24, 28

Skrevet

jeg har vært ganske mange ganger da.. jeg har vært hver mnd siden jeg var 6 uker på vei. Men så er dette mitt første svangerskap da og jeg vil ha en tett oppfølging.

Skrevet

Ja, det var veldig lite. Jeg har vært på kontorll hos legen 3 ganger siden uke 8 og så har jeg i tillegg vært hos jordmor hver fjerde uke siden uke 9. Nå er jeg i uke 33 og da skal jeg ha kontroll hos jordmor hver 2.uke ca. Men dette kan du jo nesten velge selv... Bare å be om det på helsestasjon... Har i tillegg hatt UL i uke 9 pga ekstremkvalme allerede fra dag 10 (ville se om jeg var lenger på vei), ordinær UL i uke 19 og 3D UL i uke 28... Uansett, lykke til! Høres jo ut som babyen din har det bra..

Skrevet

hm. høres ut som meg!

lege uke 13

ul uke 20

jm uke 24

jm uke 30 (altså over påske)

så jeg har en kontroll mer enn deg da. Men en må jo bestille kontrollene selv, så jeg har bare bestilt når jeg syns det begynner å bli lenge siden.. hehe

har vært innom legen pga sykemelding da.(isjas) Men da kontrollerer de jo ikke de vanlige tingene. bare fyller ut papirer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...