Gå til innhold

Noen med operasjonssaar ved navlen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opererte vekk galleblaeren for noen aar siden med kikkhullsoperasjon (laporaskopi) og har tre-fire smaa arr paa magen. Jordmor sa jeg muligens ville kjenne noe til dette naar magen vokste. Den siste maaneden har jeg hatt en vond foelelse som kommer og gaar ved navlen. Seriost trodde jeg foerst det var babyens kne eller en albu (!!!!) for det kjentes saa merkelig, spisst og oemt ut.. men etterhvert tenkte jeg at det kan da ikke vaere det!! Mulig det bare er arrsaar som gjoer saa vondt. Er det noen andre med liknende erfaringer? Er ca 25 fulle uker naa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble operert for reflux i september (1 mnd før graviditet) og har 5 små arr på magen. Jeg kjenner ikke noe til noen av disse selv om de i grunnen er nokså nye (er 26+5). Arret over navelen har imidlertid blitt nokså (alt er relativt) stort men bortsett fra det ingen følelse i arrene. Har et blindtarmarr litt lenger ned også og kjenner ingenting her heller. Det jeg tror jordmor kan ha ment er at du kanskje kan kjenne at huden i arrene ikke er så elastiske og dermed kan bli litt strammere. Det kan ikke være kynnere du har hatt? Tror i utgpunktet ikke arr skal gjøre vondt på den måten du beskriver:)

Skrevet

Nei, det er definitivt ikke kynnere, for de har jeg ogsaa og de kjenner helt annerledes ut. Dette er en veldig lokalisert smerte/foelelse som jeg kjenner ekstra godt hvis jeg tar paa omraadet (som er like ved siden av arret). Jeg faar spoerre legen om noen uker naar jeg skal til kontroll. Takk for svar!

Skrevet

Ble opperert for tarmslyng tre ganger da eg var 15 og har et stygt og tykt arr som går fra skambenet og over navelen...kjenner ikke noe til det. Bortsett fra om noen skulle komme i skade for å ta på det...da grøsser eg hehe. Kjennes ut som om fingen bare forsvinner på en måte:P

Skrevet

hei:)

Jeg hadde en exu ifjor sommer,da måtte jeg operere bort den ene egglederen,med lapraskopi,og har 3 arr arr på magen,samt inni navlen..men kjenner ikke noe til det!Kan være du plages med arrvev der,jeg er tidligere operert i ryggen,har et 40 cm langt arr der,og DET kjenner jeg masse til altså,river og sliter noen ganger:/

Skrevet

Jeg har også blitt galle operert og har blindtarmsarr og arr fra keisersnitt også, jeg har kjent dette på akkurat samme måte som du beskriver! I begynnelsen av graviditeten reagerte jeg så mye på det at jeg fikk en tidlig ultralyd, fikk da beskjed på sykehuset at i arrvev kan du få ganske sterke smerter under graviditet. Dette sier seg jo egentlig selv for det blir gjerne sammenvoksninger og når livmoren presser på /strekker i dette gjör det vondt! Ikke bekymre deg, det gjör i alle fall ikke jeg lenger. Er forresten 21+1:)

Skrevet

Hei. Jeg har hatt samme operasjon som deg,men jeg kjenner ingen smerter enda ihvertfall. Det som bekymrer meg er en brokk jeg har der hvor galleblæren var. Legen min sa at tarmen kunne komme i klem senere i svangerskapet,og da måtte de gjøre noe.Jeg er 20 uker nå,så det kan jo være det kommer.:-(

Skrevet

Jeg er ogsaa galleoperert paa samme maate, med lapraskopi. Jeg har derimot ikke kjent noe uvanlig. Legen min sa at det ikke ville ha noe aa si naa saa lenge etter operasjonen (ca 10 aar). Naar ble du operert? Hvis det ikke var saa lenge siden kan det jo hende du merker mere til det?

Men du--et spoersmaal fra en annen som er galleoperert. Sliter du med mye sure oppstoet naa naar du er gravid? Det gjoer nemmelig jeg (mer enn vanlig.) Vet ikke om dette har noen sammenheng med at galleblaeren er fjernet, men tenker jo at det kanskje gjoer det.

Skrevet

Ble galleoperert med kikhulloperasjon. Har ikke merket noe anderledes i forrige svangerskap eller i dette. Det eneste er at navlen ikke har "poppet ut"...

• 4 uker senere...
Skrevet

Har et 2 år gammelt operasjonsarr som går vertikalt over hele magen. Er 22 uker nå, men har ikke noe vondt i arret.

Skrevet

Hei. Har vært inne til laporaskopi for noen år siden, og har hatt masse smerter i magen i hele svangerskapet. Hos meg fant de en del sammenvoksninger som raskt kom tilbake. Fikk beskjed av jm at disse sammenvoksningene, samt at det var en del arr innvendig ville gjøre at jeg fikk mer vondt enn noen som ikke hadde vært operert. I tillegg har jeg fjernet halebeinet for ca11 år siden, og kjenner det godt i arret at kroppen forandrer seg .

Skrevet

etter det jeg leser her varierer det voldsomt, jeg hadde en laporaskopi, der de spylte egglederenen mine like etter at jeg ble gravid( viste på det tidpunktet ikke at jeg var gravid, derfor inne til utredning), så altså fikk jeg baby ca 9 mnd etter operasjon, kjente ingenting i arret.

gutten kom ved planlagt KS i februar i fjor, jeg er gravid igjen, 20 uker på vei, og kjenner eller ingenting i ks-arret, enda iallefall..

men logisk om det er litt smerter da, du er tross alt sydd sammen...

Skrevet

Jeg opererte også bort galleblæren for 3 år siden. Har ikke tenkt på at de små arrene kunne være vonde nå..? Er bare 15+3 uker da så det er enda litt tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...