Gå til innhold

Bæresele eller bæremeis.


Benni-min

Anbefalte innlegg

Vi skal reise til Island i slutten av neste mnd og lurer på en ting. Kan vi bruke bæremeis til reisen selv om han ikke kan sitte selv? Har kjøpt en, men har aldri brukt den. Vet jo at det står at en ikke skal bruke den hvis de ikke kan sitte. Får jo ikke vogna på reisen uansett om vi tar den med eller ikke. Og det er ca 2t ventetid på flyplassen mellom flyene. Han er tung å bære på med sine 8,5kg. Regner med han sikkert legger på seg litt den neste mnd også....

Jeg har en babybjørn bæresele, og den kan jo brukes opp til 10kg, men synes han blir skviset i den. Det blir jo så trangt med den. Og tungt blir det også. Men er det den eneste løsningen, så må vi jo bare ta den... Har dere hatt ungene i bæremeis nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått lånt en bæremeis vi har prøvd et par turer den siste uka, og det fungerer fint her, men snuppa vår sitter selv og har gjort det i ca. 2 mnd. så kan jo ikke helt sammenliknes med Benjamin da, som ikke sitter selv... Er tungt med bæresele når de er blitt så store ja!!! Spør i en butikk der de selger bæremeiser, hvis du ikke får svar av noen andre som er i samme situasjon som deg... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både bæremeis og bæresele (mei tai og lommeslynge) og ser at hun blir mye mer sliten av å sitte i bæremeisen enn i selene. Hvis jeg binder henne opp i mei taien, kan hun fint henge der noen timer, ta seg en lur hvis hun blir trøtt og koser seg godt. I bæremeisen vil hun ikke være mer enn max 30 minutter av gangen. Men nå har snulla mi kunnet sitte selv i noen mnd, så når jeg ser hvordan det tar på kroppen hennes nå, tror jeg ikke jeg ville ha gjort det før hun kunne det. Så, hvis du har råd og mulighet, ville jeg gått til innkjøp av en mei tai. Den er god å bære i (blir faktisk mye mindre sliten i rygg og skuldre av den av bæremeisen) og kan brukes både på magen og ryggen. Ikke er den vanskelig å binde på seg heller. (www.dotedot.com har mange fine og kort leveringstid)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir sikkert til å reise noen turer fremover... Hva med å kjøpe seg en liten trille som er så liten at du kan slå den sammen og ha den med inn på flyet? Den kan du jo bruke til Benjamin er 3-4 år. Mammasgojente skrev om en trille hun hadde kjøpt som hun kunne ha med seg på flyet. Rop på henne, så får du vite hva den heter. Den var visst ikke så dyr heller! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om han kan sitte i tralle. Han kan jo ikke sitte selv ennå. Og takler knapt å sitte halveis opp i sportsvogna. Da med pute i ryggen.... Liker seg best liggende. Men kan jo prøve....Skal høre med fysioterapeuten hans hva hun anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en carena trille som ryggen kan legges mer eller midre flat på og den fikk vi ha med inn på flyet og fikk den når vi mellomlandet. Tror vi betalte ca 700 kr for den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor selges carena traller? Har du link eller vet du hvilke butikker som selger dem?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...