Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Min gutt på 1 år må ammes flere ganger på natten! Og jeg er så lei så lei. Han begynte med dette omkring 8 mnd alder. Å våkne en gang i 3 tiden for påfyll. Siden ha det bare ballet på seg. Han pleier å våkne i 11 tiden om kvelden for mat, i 1 tiden, i 3 tiden og i 5 tiden. Og for å være helt ærlig så har jeg til tider mest lyst til å legge meg på stuen i stedet (vi sover på samme rom). Pappaen skal på jobb om morningen, og han vil ikke bli forstyrret av barnegråt om natten. Og jeg liker ikke tanken på å la ham ligge og gråte heller. Men, akk, jeg trenger søvn snart. Hvert måltid tar 45 minutter ca, og da blir er det ikke lenge til neste måltid. Og som regel får jeg akkuratt sovnet før han begynner på an igjen. Heldigvis har han en 3 timers lur på formiddagene som jeg kan nyte godt av. Etter påsken er det tilbake på jobb for mitt vedkommende, og jeg frykter at jeg kommer til å bli utbrent rimelig kjapt om dette ikke går over snart! Hva skal jeg gjøre? Hvordan går man frem med avvenning om natten?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Prøv å j an mme den fysste gangen han våkne, d går såmregel fortare nerpå å han får i seg mar (kose ikkje så mye) dette jallp åss, nå e d bare ei flaska i 3 tiå Han e snart 5 mnd:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Men min tar verken tåteflaske eller tutekopp, og han liker ikke mme heller. Eneste han liker av melketypene er Q sin skummet melk. Og da drikker han fra glass. Men jeg innbiller meg at det blir mye stress og gris på nattestid, og at det vil bare gjøre vondt verre.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Off ja, hørtes stress ud.. Han får nåkk mad på dagane åg? Kan jelpa å legga t ett t målti?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Han får 4 måltider på dagen ja. Med 3 timers mellomrom. Så jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få lagt inn et ekstra måltid jeg....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Går ut i fra at du har begynt med grøt/middag til han og at han da spiser godt på dagtid. Da er det kanskje mye som tyder på at dette har blitt en uvane, og at dere må ta noen netter å prøve å avvenne han ihvertfall et par nattemåltider. Kan du ikke tilby vann da? Men her må man være konsekvent. Vi gjorde sånn med gutten vår når han nærmet seg 1 år. Han spiste godt på dagtid. Både middag og grøt, så vi var rimelig sikker på at det ikke var av sult han våknet. Når han våknet fikk han tilbud om vann på flaske. Noe som ikke var så interessant. Og etter 2-3 netter våknet han ikke lenger! Men det var pappa'n som var oppe til han - noe jeg tror er lurt. De kjenner lukta av pupp, så da blir det straks værre om det er du som skal opp til han! Vel - dette var min erfaring! Dere får ha lykke til! Får håpe det blir litt færre nattmåltid etterhvert ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Det du driver med er bare tull. Barn over 6 mnd trenger ikke mat om natta. Dere burde jo absolutt tatt den støyten med avvending nå i påska. Veldig greit hvis pappan kan delta mest mulig. Ofte er det mye greiere enn man tror. Man tenker; hvorfor gjorde vi ikke dette før...... Lykke til !
joplaya Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 vet så godt hvordan du har det! jeg har nettopp sluttet å amme mi jente på 11 mnd på natta, hun ville og ha 3 ganger helst, og jeg synes det på ballet på seg..det ER en stygg uvane, de trenger det ikke! løsningen hos oss var ganske enkelt å flytte henne inn på sitt eget rom..Jeg var sjokkert at det var så enkelt, og angret selfølgelig på at vi ikke hadde gjort det myyye tidligere! dersom du ikke har muligheten til å legge henne på eget rom, må du nok bare la være å gi noe som helst, utenom trøst da: kan nok ta noen netter, men dette må du bare gjennomføre snart! du trenger søvn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå