Gjest Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Jeg koker ikke smokkene, men koker opp vann i vannkokern, skyller smokkene og heller det kokende vannet over dem mens de ligger i en sil! =) Gjør det på denne måten fordi eg innbiller meg at det er mer skånsomt...?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 ja og det er faktisk dette det står på pakken til flere smokker at du skal gjøre også. jeg innrømmer at jeg ikke er så flink til smokkkoking, men nå bruker hun da heller ikke smokk lengre heller :OP
♥Prinzessin♥ Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Koke smokken mer enn én gang? Fremmed for meg...! :-) Koker smokken før første gangs bruk (slik det står på pakkene til smokkene jeg kjøper) og skyller dem i kaldt vann ellers.
*Isabell* Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Jenta mi får ny smokk hver dag. Men dette er fordi den gjerne faller i gulvet noen ganger i løpet av dagen (skyller den godt hver gang), men jeg har hund så derfor koker jeg de oftere. han går jo ute og tråkker også inne, tørker ikke akkurat av seg på beina liksom:)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 koker de bare en gang. så skyller jeg Har den vært i bakken eller på et skittent gulv kan det hende jeg koker den litt;-) ellers tar jeg en ny.
Murmeline Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Brukes en dag, så kokes. Jeg synes de blanke (silikon, lateks eller hva??) suger til seg mindre dritt enn de gule, synes også de blanke holder seg bedre ved koking.
Sina-mor...;-) Skrevet 4. april 2007 #9 Skrevet 4. april 2007 Sjelden vi koker smokkene. men de vaskes i oppvaskmaskinen. Har 5 smokker, så ho får en ren hver morra. Kjøpte sånn kurv til maskinen som en kan putte alt sånn smått oppi. Genialt! Smokker, flaskesmokker og alt sånn går i maskinen her i huset.....;-)
Gjest Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 Koker smokkene stort sett hver dag sammen med flasker og andre ting jeg koker. Bytter smokk hver dag uansett da, så hvor lenge den ligger før jeg koker den er jo egentlig ikke så viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå