2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Gulle mitt fikk diagnosen falsk krupp igår ettermiddag. Hvor lenge sitter dette i? Og hvor fort skal efedrinen hjelpe? Takker for svar:)
Gjest Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Falsk krupp sitter gjerne i til de er 10 år, da vokser de det av seg. Hadde det selv som liten (husker angsten) og eldste sønnen min hadde det, siste anfall var vel rundt 7 / 8 års alderen. Jeg fikk ikke efedrin til min... eneste som hjalp var å sitte i damt, eller ute (vi bor ved sjøen) - så vi hadde flere netter ute på trappa.Var vondt å finne han helt blå i senga... da hjalp det ikke å gå ut, men mye damp måtte til. Sistemann vet jeg ikke enda - for han er bare 1 mnd, krysser fingrene for at han slipper. Det er ikke noe moro.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Off, så skummelt.. Ja, har fått me meg at d kan kåmma å gå. Men øve kor lange periodar vare d åm gangen liksåm? Har an d heile veien?? Koss mye efedrin ga du? Takk:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 4. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2007 E d ingen andre så har søde små me falsk krupp? Min gullklomp ligge/sidde nå ude i vågnå å såve stakkar...akkurat fått pusten ijen! Koss mange dagar e d vanligt at d vare? Å kor ofte får di pustevansker?? Takke for andre erfaringar:)
Gjest Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Hei igjen. Det kom og gikk, kunne gå måneder mellom hvert anfall, og noen ganger kom det et par tette. Brukte ikke efedrin. Å sove ute er gull, så lenge det ikke er tørr luft der dere bor. Det samme gjelder inne, unngå tørr luft, det blir det hvis dere bare bruker elektrisitet f.eks. Når jeg hadde dette hadde vi alltid luftfukter inne. Hadde ikke det med min sønn. Vet ikke om det finnes lenger heller.
Lonely Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Hei mitt første barn hadde falsk krupp og hadde endel anfall de først 2 årene da tok jeg henne med til homepoat og ble nesten kvitt anfallene og de ble mildere. Angrer for at jeg ikke dro før. Hun hadde vel litt anfall frem til hun var rundt 5 år......
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Jenta her fikk det første gang sist uke. bare hatt det den ene gangen. jeg tar ikke i mor effidrin. syntes ikke små barn skal ha det. men det er min mening. vi har dårlig erfaring. men fikk vite at luft er det aller beste. men er kommer som regel tilbake flere ganger. kan ikke mye ennå. har så mye så har liksom ikke satt meg inn i den saken ennå.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Vi var på legevalta på søndag og fikk diagnostisert falsk krupp. Han hadde da holdt på med hosting til han kastet opp siden fredag. Siste anfallet hadde han i går morrest kl. 6 så her hang det i en god stund ja...
Bellen^2 Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Falsk krupp ligger til farsiden til min manns familie, så jeg venter bare med gru på at lillegutt også skal få det. Krysser fingre og tær for at han slipper. Min mann hadde sitt siste anfall i 8 års alderen, og husker det fortsatt. Jeg har spurt om falsk krupp når jeg har vært hos lege, helsesøser og på førsthjelps kurs og har fått så og si samme svar alle steder. Sørg for at barnet får kald, frisk luft. Om vinteren kan det være å kle på seg (og barnet) og åpne vinduer eller gå ut en tur. Om sommeren kan man åpne kjøleskapet og holde barnet inn mot den kalde luften, eller gi det en saftis (sånne hejmmelagede saftispinner) å suge på hvis det er gammelt nok til det.
Gjest Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Men, det hjelper ikke å gå ut hvis det er tørt vær... da blir det mere hosting og lettere anfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå