Gå til innhold

jeg lurer på en ting ang skatt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kun OS som eneste inntekt, og dette blir mitt første år med det.. har hørt man skal bruke skatte klasse 2 når det er snakk om trygde ytelser osv, men jeg har levert skattekort som er skatte klasse1.. kommer jeg til å få igjen på skatten neste år da? eller vil jeg få baksmell? jeg vil ihvertfall ikke risikere det, for det har jeg ikke råd til =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle aleneforeldre har krav på skatteklasse 2!

når du har fått selvanngivelsen nå må du sjekke om du er lignet i klasse 2. Hvis du ikke er det må du sende inn endring, bare skriv at du skal lignes i klasse 2 fordi du er alene mamma. Da får du tilbake mer penger!!

Skrevet

trodde jeg betalte mer i skatt ved skatte klasse 1 og fikk igjen mer på skatten oxo, men hvis jeg får baksmell ved å ikke gå over til skatteklasse 2 så skal jeg jaggu på nav fort som bare f, og få ordna det =P hehe...

Skrevet

man betaler mer skatt når man er på skatte klasse 1, ca 10000 mer i året enn når man har klasse to...

om du har råd til og skatte i klasse 1 så anbefales det, for da sparer du opp disse pengene, og får de utbetalt ved skatte oppgjøret neste år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...