Gå til innhold

Problemer med sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er 6 uker og har nettopp gått fra å sove i vogn til sprinkelsenga si. Han har flere urolige perioder om natten hvor han sparker og åler seg, kryper oppover og nedover og på tvers i senga. Så nå har vi lagt han nederst slik at han ikke skal havne under dyna og festet dyna godt på hver side av madrassen. Men likevel klarer han å sparke dyna av seg og åle seg rundt. Og er jeg er så nervøs at jeg nesten ikke sover om nettene :-(

Har hørt om nattpose, men fått inntrykk av at det også er skummelt (etter å ha lest div innlegg her). Hva annet er det å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde/har akkurat samme problemet.. Vi kjøpte en nattpose, tynn type, og som ikke det er noen festeannordning på, har funket kjempefint. Hun får jo ikke sparket av seg dyna når beina ligger inne i denne posen, roligere ligger hun også, selv om hun faktisk kan reise seg opp i stående med den på.

Skrevet

Ligger han på lammeskinn? Lillegutt var også sånn, helt til jeg fjernet lammeskinnet han sov på. Nå ligger han iallefall på samme sted selv oom armer og ben går.. Vi passer på å legge dyna godt under armene hans, og da går det bra hos oss.. Lykke til :o)

Skrevet

Her i huset har det funket bra med sånn nattpose man ikke skal feste noe sted. Er bare som en dyne som ikke kan sparkes av, liksom:)

Skrevet

Vi begynte med babysafe(nattpose med fester) til jenta vår da hun var 5 mnd gammel. Din pjokk er nok litt for liten til å bruke babysafe, de fra 6 mnd. Vi måtte slutte med den etter 2 mnd for da ble jenta vår så sterk at hun klarte å snu seg inni posen. Men du kan jo prøve en nattpose uten fester kanskje? Da unngår du at han sparker av seg dyna i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...