Gå til innhold

Smerter i/rundt symfysebeinet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dette når jeg ligger på siden eller står oppreist (når jeg står kjennes det ut som om alt inni meg holder på å dette ut og at jeg må sette meg for å forhindre det). Jeg fødte for 14 dager siden, men disse smertene kom ikke før for ei uke siden og det er akkurat like vondt, har verken blitt værre eller bedre. Enkelte ganger er det mindre vondt, men det virker ikke som det er noen sammenheng mellom hva jeg gjør og hvordan smertene er. Noen som har peiling på hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ut som litt bekkenløsning. Bekkenet er jo løst etter fødselen, så kan hende at det er i ferd med å feste seg litt igjen. Tror faktisk jeg også hadde litt slike smerter etter fødselen, kjente dem igjen fra bekkenløsningen før fødsel. Blir det værre, eller ikke går bort, ville jeg fått henvisning til en fysioterapaut.Går seg nok til skal du se :o)

Skrevet

Glemte jo å nevne det, men har plagdes med bekkenløsning både før og spesielt etter fødselen, men har ikke kjent slike smerter før... Hjelper ikke å ligge med pute mellom beina når jeg ligger på siden heller, så jeg må ligge på ryggen hele natta og stå opp når jeg skal amme, veldig tungvindt!

Skrevet

Da ville jeg fått en henvisning, eller går du allerede til fysioterapaut? Kanskje du har en låsning? Jeg hadde hvertfall veldig vondt i skambeinet da jeg gikk gravid, og litt vondt et par mnd etterpå.

Skrevet

Har henvisning, men fysioterapauten sa før jeg fødte at jeg måtte vente ei stund etter fødselen før jeg evt. bestilte nye timer... Uff, gidder ikke gå rundt å ha vondt mere!! :s Trodde bekkenløsninga skulle gi seg nå jeg... :-(

Skrevet

Men hvis det skulle vise seg å være en låsning, så er det jo noe de kan gjøre? Ikke for å ta alt motet fra deg, men det er endel som sliter med bekkenløsning også etter fødselen. Og da er det viktig at du får hjelp.Syns du burde ringe fysioterapauten og snakke med ham/henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...