Mamman til Brage Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Får helt totalt noia jeg når jeg leser om krybbedød. Noen som vet??
Møøø Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Trur risikoen er størst frem til 6 mnd alder (eller er det 9??) men er risiko for krybbedød helt frem til de er 2 år...
Gjest Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Ja, blir helt dårlig av temaet.. Tror hverfall det minsker når barnet runder året. Også mindre fare når barnet er blitt et halvt år, el?
ScaryMama Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Risikoen er størst de 4 første månedene, faren avtar mye etter det.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Jeg får helt noia jeg og.. Jeg har lest at det er absolutt verst mellom 2-4 mnd.. og at det avtar betraktelig etter det.. Men det skal også sies at det er uhyre skjeldent uansett...større sjangs for at barnet dør i mors liv enn av krybbe død.. Håper på det
Labbetøs Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Faren begynner å avta etter ca 6-9 mnd, men varer helt til de er ca to år gamle. Mannen min mistet broren sin på 7 mnd i krybbedød. Jeg tenkte en del på dette, og det plaget med og forstyrret nattesøvnen min. Vi kjøpte derfor pustealarm, og nå sover jeg godt og trygt om natten. Det er en sensorplate som ligger under madrassen i vuggen hennes, og som registrerer pusten hennes. Detsom det går 20 sekunder uten pusting og/eller bevegelse så piper det en alarm som vekker oss. Jenta mi er nå 3 mnd gammel, og vi har ikke hatt noen falske alarmer. Har flere kjente som også bruker det, og de har heller ikke hatt falske alarmer. Jeg sier ikke at det er veldig nødvendig og noe alle burde ha, men dersom du plages av frykt for krybbedød så kan en pustealarm absolutt gjøre hverdagen din lettere. Den hjelper veldig på min nattesøvn i hvertfall. Jeg har denne: http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2267258&cp=2255984.2256208.2256218&parentPage=family
Gjest Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 Når jeg leste innlegget om lille Kristian Alexander her i går, så fikk jeg helt angst. Noe så trist....snuppa mi er snart 6 mnd, og hun har begynt å snu seg så fælt, men heldigvis ikke om natten. Mer på morgenen da hun våkner, og da hører jeg jo henne siden hun ligger ca 30 cm unna min seng. Nå er jeg sånn som går inn og sjekker på henne støtt og stadig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #9 Skrevet 4. april 2007 Slike pustealarmer er dersverre falsk trygghet... Har ikke barnet pustet på 20 sek. er det av en eller annen grunn vanskelig å klare å igjenopplive barnet når det er krybbedød. Har aldri hørt om noen tilfeller hvor en klarte det (jobber med barn i helsevesen).
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Jeg vet om tre stykker der barnet sluttet å puste å de fikk liv i barnet igjen. De bruker faktisk baby sense på sykehusene. De som har mistet et barn i krybbedød får baby sense gratis.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 Ei veninde av meg våknet av alarmen på babysense. Gutten pustet ikke, de fikk gjort genoppliving og han er i dag 6 mnd og frisk og rask. Hva hadde skjedd hvis de ikke hadde babysense? Bevis nok på at det virker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå