Gå til innhold

Halsbrann?

Augustgutten kom 08.08.07 =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det? Kjenner en merkelig følelse i hals/svelg, akkurat som om det er noe som svir/brenner...noen tips på hvordan en kan få dette vekk, og hvor lenge det evt varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med førstemann fikk jeg det i slutten av svangerskapet. måtte nesten sitte å sove i slutten

denne gang fikk jeg det kjempetidlig..(uke 8-9 eller noe sånt)

det som mange synes hjelper er:

-melk eller melkeprodukt

-mandler(hjalp meg litt)

-gaviscon

- en til sånn sgetablett jeg ikke husker navnet på

- vann

- sitte halveis når du skal sove

-kan spørre legen også (jeg kommer ikke på noe mer nå...)

Skrevet

Jeg har slitt m halsbrann fra dag èn, og det spiller ingen rolle hva slags mat jeg spiser... Vet at mange her inne bruker Gaviscon, men min trofaste følgesvenn har vært Titralac,- jeg orker ikke tygge sånne tabletter, men disse kan både tygges eller svelges hele, derfor bruker jeg dem.

Skrevet

ja gaviscon smaker helt forferdelig!!! brukte dem en liten stund men holdt på å spy hver gang... men hjelper noen

Skrevet

halsbrannen min er omtrent helt utholdelig nå:( men loveheart-sugedrops funker. Ellers blir det gaviscon som er effektivt en liten stund.. drikke melk.. spise i god tid før en skal sove. Det er hvertfall slitsomt å være dødsens trøtt og så får en ikke sove pga halsbrann:/

Skrevet

Jeg har også halsbrann. Har hatt det mye uten å være gravid, og nå kommer det nesten hver dag. vanskelig å forutse når det kommer så jeg driver å kartlegger for meg selv hva jeg bør holde meg unna. Jeg bruker Link, de er gode og gamle og fungerer fint. De var det billigste alternativet på apoteket også : )

Skrevet

Jeg er også plaget av halsbrann....

Fikk et tips av halvsøstera mi om at mandler skulle hjelpe!!

Brente mandler???!! nei dessverre ..hehe

Og det virker kjempebra! Så jeg har en boks med mandler stående på kontorpulten min og knasker i vei!!

Mye enklere en melk for eksempel! Spesielt når man er på jobb og ikke har tilgang på kjøleskap!

:-)

Skrevet

Har også vært plaget med det i det siste, utrolig ekkelt!!!

Takk for tipset om mandler!!! Det er jo sunt å få i seg litt nøtter også som mellom-måltid, så det er jo flotters!! :)

Noen som har hørt det "kjerringrådet" at om man har mye halsbrann når man er gravid, får man en baby med mye hår...?? :) Stemt på flere venninner av meg..

Skrevet

Utorlig morsomt at du sier det med halsbrann og mye hår!

Moren min strevde veldig med halsbrann i sitt første svangerskap. Det var så ille at hun faktisk fikk kronisk halsbrann,og går på reseptbelagte tabletter for å holde "klaffen" neders i spiserøret i sjakk. Hun fikk da min eldste bror som faktisk har helt utrolig mye hår. Han er sånn som kjennetegnes ved de store mørke krøllene sine og han kalles ofte "han med håret". Dette må jeg fortelle han og mamme : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...