Gå til innhold

Flere som må ta KS pga. forliggende morkake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 29. uke, og jordmor tror ikke lenger at morkaka mi, som ligger plassert rett forann exiten til bebisen, kommer til å flytte seg.

Skal på ny ul i uke 31, også igjen i uke 33. Har den ikke flytta seg da, blir det bestillt time til KS... Noe hun altså har mest tro på nå... Huff... har litt blannede føleser rundt det... Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg var på ul i uke 19 og fikk beskjed om å komme igjen i uke 32 for det samme som du. var på ul for sterke kynnere i uke 30 ca og da lå fortsatt morkaka heeelt på kanten og jeg måtte komme igjen siden den ikke hadde flytta seg ti lden ordinære UL i uke 32. men da hadde den flytta seg godt :-)

får krysse fingrene for deg også og håpe bebien skyver morkaka unna og vil ha plasse n der selv :-)

Skrevet

Heisann, jeg oxo har sånt problem, men sist jeg var på ul var den løsnet fra livmormunnen, men den må opp mer for å føde normalt.

Er nå i uke 29, skal tilbake på ul i uke 32 og sjekke....men hun sa hun var ganske sikker på den ville flytte seg mer som magen voskte, så sannsynligvis ville ik dette bli et problem !

Så vi får vel vente i spenning samme =)

Lykke til !! bibi:)

Skrevet

Jeg har FORLIGGENDE morkake, men har aldri hørt snakk om KS.. Du har nok FORANLIGGENDE morkake ja.. En viss forskjell der.. :s Tror nok ikke det blir KS for meg hvis ikke morkaka mi faller ned...

Skrevet

Vet det er stor forskjell, men er du sikker på at det ikke er du som har missforstått? Jordmora mi forklarte ganske bestemt at forliggende er forann utgangen, og foranliggende bare er på forann-veggen av livmora.

Min har likegodt plassert seg forann hele åpningen den. Stenger 100%...Er vel derfor de ikke har noe tro på at den skal flytte seg tror jeg...

Skrevet

Jeg har FORANLIGGENDE morkake. Det vil si: på forann veggen av livmora! Må ikke ha ks for den grunn..

Forliggende morkake er en helt annen sak. Så du har rett

Skrevet

Foranliggende er når den ligger foran på magen, forliggende er når den ligger ved eller over mormunnen..

Min er forliggende, dvs den ligger rett ved mormunnen. Legen sier den sannsynligvis vil flytte seg, selv om den lå helt der nede i uke 30 da vi var på ul. Skal på ul igjen i uke 33, så vi får se da. Jeg har allerede bestilt ks jeg da, selv om legen sier jeg ikke vil trenge det. Vi får nå se på det da!! Noe av grunnen til at jeg får ks er også opplevelsen jeg hadde under forrige fødsel..

=)

Skrevet

oooops.. snakke om å drite på leggen.. Hehehe.... De der skal byttes om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...