Gå til innhold

Etter at dere ble mor/mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere da at det er mer stritt enn det dere trodde,eller er det lettere,eller er det slik dere hadde forestilt dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mer slit, mye frustrasjon over mat og soving, men har verdens herligste unge som gir livet mening. IKKE SÅNN JEG HADDE FORESTILT MEG I DET HELE TATT

Skrevet

Kan jeg klippe og lime inn innlegget over? ;) Sitter med snuppa her i sofaen , som rister alle lekene sine helseløse mens hun skravler med dem....og drømmer om en hel natts søvn...hehe...det beste og det verste med å være mamma...

Skrevet

Mye lettere!!! Men jeg har en utrolig lettvinn baby. Trodde det kom til å bli slitsomt, men det er det ikke. Ihvertfall ikke så langt, 5 mnd nå! =)

Skrevet

Jeg kunne aldri i verden forestille meg at det skulle bli som det er. Syntes det har vært kjempestritt til nå,vi har hatt mye kos å da,misforstå meg rett. Jeg har den nydeligste gutten i verden, som jeg ikke ville byttet mot noe:)

Skrevet

Da jeg ble mamma for sørste gang, syntes jeg det var ganske slitsomt og fryktelig overveldende. 23 år, fulltidsstudent og alenemor;)

Da jeg ble mamma igjen en del år etterpå, dvs fikk to tette, var det en helt annen opplevelse. Er ikke halvparten så sliten nå som jeg var da, og tar dagene som de kommer. Nyter barna, de er små så utrolig kort tid.

Skrevet

For å svare selv

Jeg har to en stor og en liten,som nicket mitt sier.Den første var en drøm.Sov mye og sov hele natten fra litt over en måned og forlangte ikke så mye.Lillegutt som er verdens mest sjarmerende gutt,forlanger litt mer.Er ikke grinete og sur,men trenger bare rett og slett litt mer,så det er nok litt mer strev enn jeg tenkte meg.Sa til meg selv flere ganger under graviditeten at to barn ikke trenger å være like,men fikk det ikke helt inn.Uansett så ønsker jeg meg en til.

Skrevet

Tror hun som skrev den siste mamma-boka sammen med Anne Sandvik skrev noe sånt "det samme som gjør meg sliten gjør meg lykkelig". Kunne ikke beskrevet situasjonen min bedre.

Skrevet

Så sant så sant,signerer på den jeg

Skrevet

Jeg trodde det skulle være enda mer slitsomt enn det er. Den første måneden var veldig slitsomt.. mest pga forandringen det medfører. Nå syns jeg ikke det er så slitsomt.. eneste at det er litt vanskeligere å gjøre ting som man kunne før da.. Er liksom ikke bare til å dra.. skal ha med seg litt mer.. og gjerne passe den lille å ;)

Men jeg har også en veldig "snill" baby.. hvis man kan bruke det ordet.. nå er vel ikke akkurat babyer slemme hvis de er litt mer krevende heller da.. ;)

Skrevet

Var forberedt på at det ville bli stritt men glemte det litt bort fordi jeg gledet meg sååååå til han skulle komme og drømte om fredlige dager med kos og "avslapping",men det ble jo ikke helt slik,er for det meste alene mannen min jobber mye,men syntes det går veldig greit han er jo rolig og snill...

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Mindre slitsomt enn jeg hadde trodd.

Våkennetter vet jeg enda ikke hva er for noe. Ungen har sovet natta gjennom fra han var 5 uker så og si.

Før det var han også bare snill og skulle ha mat før han sovnet igjen.

Snill og fornøyd baby som aldri gråter og smiler dagen lang :))

BARE gøy :)

Skrevet

Ble singel før snuppa kom, men det har gått mye bedre enn ventet. Nå skal det sies at hun sover godt. Det største problemet er at tiden bare flyr, at jeg ikke rekker å møte så mye venner lengre og holde kontakten, og at et lite praktisk gjøremål nå tar halve dagen.... Men kjenner ei som var redd hun og mannen måtte kontakte barnevernet fordi sønnen ikke sov omtrent, og var krevende 24-7..

Skrevet

Mye mer slitsomt og overveldende enn forventet. Var forberedt på at det ikke bare kom til å bli kos og idyll, men jeg tror ikke det går an å forberede seg på hva som kommer uansett.. Vi har fått ei nydelig men veldig krevende jente. Har heldigvis begynt å sove greit om natta (9 uker gammel nå), men om dagen kan det være vanskelig å få henne til å sove og når hun er våken er hun blid i 10 minutter, så begynner sutringen og skrikingen... Ikke lett å tolke hva hun vil alltid, og jeg hater det når jeg ikke klarer å trøste henne. Det aller verste er når hun sovner av utmattelse etter lang tid med gråt... Huff huff..

Så er det jo sånn da at når hun smiler til meg så er all skriking glemt.

Skrevet

Var mye frustrasjon og slit i begynnelsen, men for min del var det at det å få barn kom brått på.... jeg gikk i "fornektelse" gj svangerskapet, hadde mistet mange ganger og hadde mye problemer med dette svangerskapet, så jeg turte ikke tro det ville gå bra.

Og plutselig lå småtten i arma mine..

Nå går det supert..har det bedre enn noensinne, småtten er nydelig og jeg er lykkeli

Skrevet

Hadde ikke trodd at jeg skulle bli sååå "forelsket", men hadde heller ikke trodd at det skulle bli sååå slitsomt. Nå skal det sies datteren vår har vært veldig krevende allerede fra hun ble laget egentlig. Hehehe ;O)

Skrevet

Vi storkoser oss! Herlig å være mamma.. :D

Livet har fått en helt ny mening nå føler jeg.. Koser meg hjemme med prinsessen min som stort sett smiler og er glad hele tiden. Nå er hun blitt såpass stor at det skjer så mye hver eneste dag! Plutselig krabbet hun, så står hun, så klapper hun i hendene, så kommer hun med ordentlige ord, så spiller hun på slurva.. Ja vi koser oss. Positivt overrasket! Hadde forbredt meg på kolikk osv fra første stund siden jeg syntes det virket som det var så mange som slet med dette da jeg gikk gravid osv. Men nå har vi fått en "enkel" baby som har sovet natten igjennom fra hun var 2 og en halv mnd så vi er heldige :)

Skrevet

Det er MYE LETTERE enn jeg trodde på forhånd!

Jeg har ei kjempe snill jente som nesten aldri gråter og sover 10 timer om natten, så jeg har aldri stått opp på natten med henne siden hun var 2 uker gammel :-)!

Tror det har mye og si at jeg for nattesøvnen min, jeg er faktisk mer uthvilt enn jeg var før jeg ble mor !

Hun blir 6 mnd neste uke...i går sov hun foresten 13 timer, fra 6 om kvelden til 7 om morningen:-)

Skrevet

MYE mer slitsomt enn jeg hadde trodd ja. Ikke bare all jobben men ansvaret også, man har plutselig en liten kropp som er totalt avhengig av meg. Skummelt til tider men i bunn og grunn veldig koselig også. Men vi venter litt med nestemann for å si det sånn........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...