Gå til innhold

Sikkert teit spørsmål...... men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man kjenne på noen måte om vanne er på tur å gå, eller proppen?

(rødme)

Vannet eller proppen gikk ikke på min første......så vet ikke hvordan det kjennes..... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også....;) dem som har vært igjennom det sier at man bare VET det... så får håpe det da;)... tji hi...

Skrevet

Vil tro du merker når vannet går, da kommer det jo ut i trusa. Merker nok ikke noe før det går, men når det kommer vil du nok merke det. Om det ikke kommer i så liten strøm da, at det kan feiltolkes som å være tiss eller utflod.

Proppen merkes av noen, ikke av andre. Kommer litt ann på konsistensen på den. Noen slimer i flere dager, mens andre mister den plopp i do uten å se noe til den. Andre finner den i trusa. Vedlig ulikt.

Skrevet

hmm jeg har begynt å grue meg for at vannet skal gå med et brak mens jeg er på butikken eller på selskap eller noe. det er jo helt naturlig men.... får håpe det skjer mens jeg er hjemme.

Skrevet

Jeg trodde vannet i de fleste tilfeller gikk paa sykehuset et stykke ut i foedselen. Men er ogsaa alikevell redd det skal gaa mens jeg er ute noe sted. :) den slimproppen har jeg ikke tenkt saa mye paa. merker den kanskje, kanskje ikke. :)

Skrevet

Sist startet det med vannavgang for meg, og jeg merket ingenting før det vannet gikk og jeg stod i en dam.. Hadde lagt i senga og reiste meg fort opp da det skjedde.

Er nå 6 dager over termin og litt sånn småbekymret hver gang jeg reiser meg opp... Merket aldri at slimproppen gikk, men regner med den kom samtidig med fostervannet.

Skrevet

Kan det bety noe når man er blitt veldig ømme i brystene, og veldig "stikking" i underlivet og litt ubehag i mage, den blir liksom veldig stram, og føles som den vil presse seg ut. Begynte som smått for 2 dager siden, men bare blitt værre. Er så vondt, men føles ikke som rier.

Alt er så annerledes enn førstemann! ;)

Skrevet

Vannet går først på de færreste så ville ikke gått å tenkt på det. Vannet går for de fleste under fødselen. Og har hodet festet seg og vannet går så er det minimalt som kommer ut(skjedde på meg sist, bare en dråpe).

Skrevet

Minne; merket du at det var vannet som gikk da? eller er det slik at vannet kan gå uten at man merker det når hodet er festet?

Skrevet

Jeg merket "proppen" etter en tur på toalettet. Da var jeg allerede begynnt å kjenne de første riene.

Vannet måtte de ta underveis i fødselen.

Skrevet

Først trodde jeg det bare var litt utflod eller urin, det var bare en liten dråpe. Det var sambo som sa vi dra å sjekker, jeg vill aldri gjort det. Fikk litt sjokk da de sa vannet var gått, skjønte det ikke helt. Så ble jeg satt i gang dagen etter. Ja så det kan bare være en liten dråpe, lurt å sjekke hviss en er usikker. Sjansen for at ungen får infeksjon er stor og det er ikke kjekt, min gutt fikk det. Lå på sykehuset i 8 dager.

Skrevet

Men hvis man er plaget av mye utflod, så blir det vel verre å få med seg "spor" av vannavgang? Arg, så mye man skal lure på og bekymre seg for når alt nærmer seg:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...