Jerry 82 Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Bare lurer på hvor gamle barna deres er/var når de spiste brød som eget måltid? hvor mye brød spiste de da? (og til sammenligning hvor mye grøt spiste de?) Har en gutt som omsider er blitt kjempeglad i brødskive, han er nå snart 10 mnd og spiser brød til lunsj. Han spiser da ca 1/2 til 1 brødskive (yten skorper). Men han er blitt så lei av grøten han får morgen og kveld, lurer på om jeg kan kutte ut grøt og gi kun brød da også? hvordan er det med næring ift grøt? han spiser grovt brød med leverpostei.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Han har de siste 2 ukene blitt veldig glad i brød, men har prøvd litt i ny og ne siden han var 6,5 mnd ca. (er 11 mnd nå ). Nå spiser han brødskive til frokost og kvelds. Til frokost får han 1 skive m/ skorpe + mme, og til kvelds får han 2 skiver m/ 1 skorpe + mme. Han vil helst ha brødskive til alle måltidene han nå....hehe. Når han spiste grøt, fikk han 2 måltider med grøt pr. dag av ca. 180 ml vann. Ang. forskjell på næring grøt vs brød, vet jeg ikke. Han får i hvert fall 1 grøtmåltid om dagen og 2 flasker med melk, så han får nok det han trenger av melk.
så var vi 4 Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Martin spiser 1-2 skiver i gangen, deler den i to og gir han den som den er med skorpe og alt. Dette har han gjort siden han var 7 mnd (men i begynnelsen delte jeg den i 4). Vet ikke om det med grøt for Martin har aldri spist det så hs sa vi bare skulle gi brød i stedet for.
Jerry 82 Skrevet 3. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2007 Takk for svar skal ikke stresse mer med grøten vi heller da, bare gi han brødskive når han vil ha det.
Mamman til casper Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Casper er også 10 mnd, og han spiser litt over en halv brødskive til lunsj. iogmed at gutten din ikke spiser mer brød tror jeg ikke det er så lurt å ta bort grøten helt,da den er mer mettende. Har du prøvd å ta litt most banan oppi grøten(hvis han liker det), dette funka hvertfall på casper i en stund da han var litt grøtlei. Ellers så har det også funka for oss å ha en bok som han kan titte i mens han spiser,da glemmer han at han spiser! Ønsker deg uansett lykke til med hva du bestemmer deg for å gjøre!
sprellemor Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Vi ble anbefalt av HS å bare gå over til brød da hun var litt under 10 mnder for da ville hun ikke spise mer grøt. Vi hadde vært usikre på å skifte ut grøt med brød pga det er jern i grøten som ikke er i brød. Da anbefalte HS leverpostei (som var det eneste vi hadde hatt på frem til da) og Litago Prim (som er tilsatt jern. står på boksen). I tillegg er det viktig med c-vitamin for å kunne ta opp jernet skikkelig. Kiwi var det beste, sa HS. Og her i huset går det med hvertfall to om dagen. Den ene blander vi i en mos med fersk banan. Ser ut til at dette går bra for hun er aktiv og legger på seg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå