Gå til innhold

Da er jeg ferdig med ønskebrevet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det føles godt!

Nå vet de som skal hjelpe meg igjennom fødselen litt om meg og mine følelser og tanker og forventinger til fødselen!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nysjerrig på hva du har skrevet..

Er brevet ditt "hemmelig" eller kan du legge det ut her??

Fint å få tips hva vi kan skrive vettu:-)

Skrevet

Vil ikke legge det ut, men her er et kort sammendrag:

Har skrevet kort om forrige fødsel, om hva jeg forventer denne gang, og hvordan jeg blir når jeg blir redd eller får vondt. Understreker også at jeg vil bli snakket til - ikke om, og at de gjerne kan snakke litt hardt til meg for å få meg til å stå på. Liker ikke så godt sånn dikke-dikk - da blir jeg helt svak og lat..

Ber også om at de involverer mannen min og at jeg stoler 100% på ham. Så beklager jeg hvis jeg blir en bitch og takker for det de gjør for å hjelpe meg.

Skrevet

Så deilig! Ble selv ferdig med dette for en uke siden, og det er deilig å vite at man har fått ting ned på papiret:) Tok det med til jordmor som syntes det var et bra skrevet brev, så da er det iorden! Følte meg liksom litt tryggere på fødselen etter at det var skrevet!

Skrevet

har også skrevet brev, og det er godt å ha med tror jeg.

Lurt å be om unnskyldning på forhånd for eventuell bitchy oppførsel )

Skrevet

For andre som vil dele sitt ønskebrev så der jeg veldig interressert. Som førstegangs er det masse jeg ikke vet jeg kan ønske meg bl.a så fint om dere deler med oss som er usikre. Fint med tips om på forhånd å beklage for evt dårlig oppførsel...

Skrevet

Jeg regner med at de på føden ikke er uvant med litt banning og kjefting, så der synes jeg kanskje dere tar litt vel hardt i med å være snille piker.

Skrevet

Her er malen jeg fikk av jordmor:

1. Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe best mulig?

2. Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, redd eller/og engstelig?

3. Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?

4. Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være/ hvilke forventinger har jeg til fødselen?

Mine egne poeng:

5. fars rolle, smertelindring, fødestilling, om jeg liker dulling og koseprat eller om jeg vil presses litt og få harde fakta.

Generelt hva gleder du deg til - hva gruer du deg til.

Jeg tar også med ting som at jeg vil se morkaka - det fikk jeg nemlig ikke sist!

Lykke til!

Skrevet

Er det vanlig og skrive et slik brev? er andre gangs og hørte ikke noe om det da og ingen har sagt det denne gangen heller .Men virker lurt .

Tar du det med når du skal føde eller sender det på forhond ?

Skrevet

Hvis man ønsker det selv - noen gjør det , andre ikke. Du tar det med på fødselen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...