Gjest Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Det er en sliten kropp som skriver i dag.. Har vært på sykehuset i absolutt hele dag. Det begynte med at jeg blir fulgt opp litt ekstra fordi jeg har vært så dårlig i det siste. Kvalm, svimmel og uvel. - pga høyt proteinnivå så ville de ta en sjekk på Bærum. - Ved UL så oppdager vi til alles store skrekk at gutten min ligger med ROMPA ned! - Og der satt han godt.. Så det som vi alltid har trodd at var hodet som var ned (dette har de trodd siden kontroll i januar!) viste seg å være motsatt! - Det forklarer hvorfor jeg synes han hadde armer og ben alle steder en periode da.. De var jo ikke der vi trodde de var.. Vi forsøkte snu gullet, men han smatt bare på plass igjen rett etterpå.. Og jeg hadde så forferdelige smerter både mens de snudde og etterpå at de ikke turte å gjøre det igjen. - Så da ble det tatt mange røntgenbilder og en samtale om hvordan gutten skal forløses.. Og nå er jeg litt fra meg. Egentlig vil ikke sykehuset ta KS, men jeg akter ikke å utsette barnet mitt for den risikoen å føde vaginalt..- så jeg skal inn på ny samtale på førstkommende tirsdag, fordi han legen som jeg snakket med i dag synes jeg var litt vrang.. He he til pass for dem det! - Noen tips og råd? Nå er jeg kjempenervøs og fryktelig usikker.. -
Gjest Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 oj..har hverken tips eller råd jeg da,bortsett ifra at du må gjøre det DU føler!lykke til da,det går nok bra skal du se :-)
septermor Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Jeg føler med deg. Enkelte sykehus kan være veldig idealistiske på den fødendes vegne når det gjelder KS. Har du vært inne på keisersnitt debatten her, fødselsangst og kanskje www.dinbaby.com? siste har et forum både for mammas kropp og keisersnitt. Her kan du kanskje få erfaringer andre har hatt. ellers ville jeg råde deg til å legge vekt på at du har stor angst for setefødsel: det virker på meg som om de er mer innstilt på å høre den fødendes emosjonelle innputt heller enn faglige vurderinger som de ønsker å ta selv... ellers er det selvsagt høyere risiko ved vaginal fødsel seteleie. Min obstetrikkbok nevner bl.a. fremfall av navlesnor og skader i skulderregionen.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 uff da, er litt usikker på hvordan babyen min ligger selv, tror ikke jordmor er sikker heller, men jeg hadde valgt keisersnitt, det er ikke lett å føde babyene med rompa først. hadde ikke turt. lykke til
2blånisser Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Skjønner deg godt. Min baby ligger også i seteleie. Men jeg har termin litt over en uke etter deg da. Har ikke noe særlig med tips, men jeg har vært inne på seteleiedebatten og lest. Hvis du går inn der så finner sikkert du også litt mer ut om forskjellige saker ang. seteleie og fødsel. Sånn som jeg har forstått det så kan de enda snu seg rett vei, helt fram til fødselen. Ellers så er det visst ingen som kan tvinge noen til å føde i seteleie, dvs at man får keisersnitt dersom man ønsker det. Men sikkert lurt å lese litt om både seteleiefødsel og keisersnitt, før man bestemmer seg. Lykke til hva du enn gjør! Og håper den snur seg da før fødselen, og det håper jeg min OGSÅ gjør!!!
Gjest Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Har sjekket litt rundt omkring, og prøvd å lese meg opp på hva det innebærer begge alternativene. - Føles ut som et valg mellom pest og kolera. Mange komplikasjoner ved begge. Men det viktigste for meg er at den lille ikke kommer til å lide. - Han fortjener ikke en hard start på livet. Jeg håper også han snur seg i siste liten, men sansynligheten er liten. De forsøkte i dag å snu ham utenfra, men han smatt bare tilbake i buddah-stillingen sin. Livmoren min er for stram til å klare å snu ham. Håper de klarer å snu seg på egenhånd. - Skulle du bli tilbudt snuing på sykehust sørg for å ikke ha noen planer denne dagen, for det er skikkelig vondt og jeg ble kjempekvalm og dårlig etterpå. - Svimmel, uvel og kastet opp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå