Gå til innhold

Syns det er så trist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så trist at så mange har en negativ holdning til det å gå hjemme med barn lenger enn til de er 1 år gamle.Jeg går hjemme med min 1 åring og kommer til å gjøre det i 1-1,5 år til.Mange jeg forteller dette til sier da ting som"bør han ikke komme seg ut" "er du ikke redd for å understimulere han"osv.osv.Syns det er så trist at vi som går hjemme skal bli sett ned på.Jeg har nesten begynt å føle meg som en dårlig mor fordi jeg ikke bruker barnehage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er flott du er hjemme med barnet ditt,jeg =)

Dårlig mor er du ikke på det grunnlaget,nei! Det skal andre ting til enn akkurat det.

Barn av hjemmearbeidende mødre kan ha akkurat like mye stimulering som barn i barnehager. Det kommer alt an på hva mor og barn legger det opp til sammen hjemme og utendørs.

Selv jobber jeg nattskift, så mannen er hjemme da. Og vi trenger ikke barnehage til han. De andre 5 har gått halvtidsbarnehage, men de 4 første gikk i bhg ikke før de var 3 år, og da bare 3 dager uka. For det passet oss som familie best, og de fikk møtt jevnaldrende.

Var hjemmearbeidende i 12 år med de første ungene, og alle som en er trygge på seg selv, og flotte individer, selv om de ikke var i bhg fra de var året.

Du må ikke ta ting folk her lirer ut av seg så personlig, for du vet best hva som er best for deg og ditt barn. Ingen her har forutsetninger for å si noe som helst om dine valg.

Skrevet

Jeg mener at unger har best av å være hjemme med mor eller far til de er 2-2,5 år. Dette under forutsetning av at mor eller far er oppegående og bevisst på ungen sin slik at ungen får den oppmerksomheten og omsorgen den trenger.

Kjempefint at du har mulighet til å være så mye hjemme og at du bruker muligheten du har!!

Skrevet

jeg skulle kjempe gjerne være hjemme med jenta mi.. syntes du er heldig som har muligheten!

kos deg masse og nyyyt tida=)

ikke bry deg om dumme komentarer fra folk. Du gjør det som er best for din familie=)

Skrevet

Synes det er flott at du er hjemme. _Heldige deg. _Jeg ville ihvertfall vært hjemme et år til. Men har ordnet oss bra da. _Andreas trenger ikke være i barnehagen hver dag. Har tatt meg 60% nattjobb, og tjener ikke mye mindre. Jobber sjelden mer enn 2 netter på rad, så da orker jeg lite søvn to dager. Henter han senest klokka 1400.

Men ser at han har det veldig bra i barnehagen. Vi har ellers kontaktm med andre hjemmegående mødre når vi har fri. Det er et must synes jeg når man skal gå hjemme. Barna har jo godt av å komme seg ut blant andre unger. De har helt klart glede av det.

Du er en fantastisk mor...........

Skrevet

Jeg har en gutt på 16 mnd,og venter barn nr 2 i aug.Jeg har tenkt å gå hjemme et år etter at permisjonen er slutt.Vil at elstemann skal få et par dager i uken i bhg,for ikke å miste plassen jeg har nå.Gikk hjemme med elias til han var 14mnd,men kunne gjerne gått hjemme lenger.Synes det er fint å gå hjemme med barn jeg.Så finnes da åpne barnehager+at vi har masse venner med barn=)

Skrevet

Jeg har også valgt selv å være lenger hjemme med gutten vår. Merker at reaksjonene fra andre er veldig forskjellige. Noen peser om at han må i bhg, mens andre syns det er bra at vi prioriterer å ha en av foreldrene hjemme lenger. Jeg selv er glad for at jeg har den muligheten, for det er det ikke alle som har. Mange må ut i jobb etter 1 år for å klare seg økonomisk. Vi har valgt å spare inn på en del ting for å få det til, og det er virkelig verdt det. Jeg syns det er flott at du er hjemme med barnet ditt jeg, og syns ikke du bør bry deg om hva andre sier. De vokser så fort, og denne tiden får vi aldri igjen. Deilig å slippe å stresse på morgenen, og han sover til han våkner av seg selv. Vi tar alt i vårt tempo, og er med på noen få aktiviteter slik at han får lekt med andre barn. Ellers så har vi bl.a. sandkasse og husker i hagen, og vi treffer andre med både små og større barn. Så lenge vi trives med dette begge to, så ser jeg ikke hensikten med å ha han i bhg enda.

Skrevet

ser iallfall at gutten min lærer mange ting mye fortere når han går i bhg..han ser opp til de eldre og lærer slikt...send barnet ditt i bhg du..iallfall litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...