Gå til innhold

Noen "bærere" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med litt "vindusshopping" etter bæresjal på nett og lurer på et par ting:

1. Hvor lenge kan man bære barn i sjal og når er det for sent å begynne. Jenta er 4 måneder.

2. Hva anbefales til en nybegynner som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3. hvor langt sjal bør jeg bestille?

Skrevet

ingen?

Skrevet

Heisann! Jeg har brukt bæresjalet mitt masse, var en god investering :o) Anbefaler det til alle! Brukte det mye i starten da snuppa var kveldsurolig, og bar henne også med meg så jeg fikk gjort litt - hun sov så godt oppi det. Har ikke brukt det på en stund nå, men ser for meg jeg blir å bruke det mer når snuppa er mer våken og vil være med på det som skjer.

Har lånt det bort for testing, gutten som bruker det er 3 mnd nå, og han fant seg til rette med det samme. Så 4 mnd er sikkert ikke for sent å begynne. Det jeg har kan brukes helt opp til 18 kg, men både mor og barn er nok lei før det. Var med "bruksanvisning" for masse forskjellige måter å bære på (i forhold til alder).

Tror ikke bæresjal belaster på samme måte som eks Babybjørn, men akkurat hvor lenge en kan bære aner jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvor langt det bør være, jeg har kjøpt på en barnebutikk der det bare var en type, men det er ganske langt ja. Måtte øve litt før vi fikk det helt til. Var kanskje ikke så mye hjelp i alt dette, men anbefales ihvertfall på det sterkeste, lykke til med valget :o)

Skrevet

Jeg fikk en Moby Wrap i gave av ei venninne.

Det er den beste gavene jeg noen gang har fått.

Jenta mi skulle ha kroppskontakt hele tiden og måtte bæres på, etter at bæresjalet kom i hus har alt blitt bedre.

Hun blir 5 måneder i midten av april.

Jeg sliter med nakkesmerter etter en trolig prolaps og smerter etter bekkenløsning, men merker ikke noe til at jeg bærer på henne, er faktisk bedre enn å gå å dytte på vonga også.

Nå er jeg ganske ny innen dette selv, vil derfor anbefale deg å gå inn på tettinntil.com, der er det mange som bærer og kan svare på spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...