Gå til innhold

Bestemorproblematikk... igjen.. synspunkter noen? (litt langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det min mamma igjen da.. Nå står påska for døren og da ringer hun sikkert og skal be oss på middag.. Endelig får hun en unnskyldning for å be oss og dermed få sett lillegutt.. Har ikke sett han siden bursdagen min 13 mars, og da hadde hun jo også en grunn til å komme. Utenom dette hører jeg ikke fra henne eller ser ingen ting til henne.. "Jeg kan bare ha han jeg vettu.." sier ho, men jeg tror ikke det. Ho ser han jo knapt, og hver gang ho er i nærheten setter han i et vræl uten like etter en stund. (Han er så å si alltid blid og griner svææært sjelden..) "Sunt at de gråter litt vettu.." Åh.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Ho løper ikke ned dørene akkurat.. Har lyst til å skvise henne ut litt slik at hun kanskje forstår at hun må komme til oss av og til også, ikke bare at vi kommer til henne.. "Det er jo synd at du bor så lang unna.." JADA en hel halvtime..!! Wow! Uff.. Synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!

Jada, kjenner meg igjen i noe av det du skriver. Da jeg ble mamma hadde jeg helt andre forventninger til min egen mor som da er mormor til snuppa mi. Det er alles første barnebarn, og jeg trodde besteforeldre ble i en litt sånn "egen verden", hvor de bare MÅTTE se den lille og passe den, samt kjøpe litt klær og sånn. Høres kanksje litt vel forventningsfullt, men jeg trodde det jeg da. Besteforeldrene på sambos side er slik, mens min mor er helt ulik. Siden snuppa ble født har vi fått to bodyer og 5 gaskluter. (barselgave). Hun sier hun kan passe henne, men det passer jo veldig dårlig hver gang jeg spør, så har slutta med det. Ja, jeg er litt skuffet, men sier det jo selvfølgelig ikke. Har bare tenkt at det er sånn hun er og interessen må jo komme fra henne, ikke noe jeg skal prakke på henne. Jeg bare godtar at det er slik. På en annen side så er jo den generasjonen helt ulik mine egne besteforeldre, som hadde tid til sine barnebarn. Moren min jobber fullt, tar skole ved siden av jobben, samt trener to dager i uka. Men hadde jo vært litt fint om hun tok seg en time eller to til sitt eneste barnebarn.. Tror det er flere som har besteforeldre som ikke viser så stor interesse, men da får det bare være sånn. Jeg mener personlig at det er demmes ansvar om de vil ha et godt og nært forhold til sine barnebarn. Og er jo lettere for dem å stikke opp enn at vi skal reise ut med alt pikkpakkeriet vårt.

I kveld skal vi i bursdagen hennes, og det var jeg som sa at det hadde jo vært koselig å feiret den nå som hun hadde blitt mormor. Hadde jeg ikke sagt dette hadde det heller ikke blitt noen feiring.

Nei, vet ikke hva man skal gjøre med slike bestemødre jeg. Kanksje jeg høres veldig kravstor, men da er jeg vel det da..

Skrevet

Bestemødre i dag har det travelt! De realiserer seg selv,

Inviterer du henne da, og drar du dit?

Skrevet

Jeg drar innom når jeg er ute å farter.. Jeg har absolutt vært mer der enn hun har vært hos meg.. Tror hun har vært her 4 ganger siden minsten ble født.. Fikk forsåvidt ikke barselgave heller (selv om bror min fikk, søstera mi fikk og eksen til broren min fikk (det kun 3 uker før jeg fødte!!)) Virker som om barnebarn som bor i nærheten får oppmerksomhet.. (Må nevnes at brodern bor i kjelleren og søstera mi bor gaten over..) Er bare jeg som bor så laaaangt unna.. Hun jobber heller ikke.. Så hun er hjemme hele dagen og gjør rett og slett ikke en dritt! Bil har hun også.. !! Er en viljesak mener jeg.. Blir for dumt at hun skal bry seg om knerten når andre er i nærheten, slik at hun skal komme i godt lys... Hun ber oss dessuten så sent at det er nesten leggedags for minsten også.. Og den lille tiden han er der skal hun liksom herje mest med han.. Så blir han sliten og skriker og hun lurer på hvorfor... Hadde hun interessert seg litt hadde hun sikkert skjønt litt mer.. Åh.. føler meg utenfor jeg.. Er sistemann som får barn og da gidder hun liksom ikke mer..

Skrevet

Kjenner meg igjen i det der med å "bo så langt unna".

Det er merkelig at den halvtimen er så mye lengre den ene enn den andre veien. Og veldig merkelig at vintermørket og vinterføret og vinterkulda er så mye verre for to friske, oppegående, mobile personer enn oss med baby og div. tilbehør som skal ordnes når vi skal på biltur og på besøk.

Det er ikke veldig lenge siden min mor ga meg klar beskjed om at om jeg skulle regne med å holde kontakten med mine familiemedlemmer med barn, måtte nok jeg reise til dem, de hadde jo tross alt småbarn å tenke på. Det var enklere for meg å dra noe sted. Mystisk, det der, at det argumentet plutselig ikke gjelder lenger.

Skrevet

Kan ikke du ringe henne da? Og invitere henne oftere til deg? Hvis problemet er at de ses så sjelden?? Du skriver jo at nå får hun en unnskyldning for å ringe dere siden det er påske, og at forige unnskyldning var bursdagen din.. Men trenger man en unnskyldning for å se hverandre da? Kan jo være at hun ikke vil trenge seg på deg og din familie...??

(eller så kanskje jeg missforsto hele problemet....)

Skrevet

Har bedt henne om bare å komme jeg... Er jo hjemme jeg.. Jada det skal hun.. Ringte faktisk èn gang for å komme å gå tur nå i finværet, men selvfølgelig skulle jeg til fysio akkurat da, så da dro jeg til henne i stedet. Der fikk hun ha knert mens jeg fikk behandling.. Da vræla han til som bare pokker.. Ikke vet jeg hvorfor men han har gjort dette 4 ganger og 3 av de har hun vært i nærheten.. hmm.. Etter det fikk jeg kjempehint om at hun kunne bare ha han,så jeg fikk fri.. Og jeg måtte baaare komme når jeg var den veien.. Synes jeg har vært den veien oftere enn hun har vært hos meg.. Synes det er på tide hun kommer til oss.. Er det jeg mener.. Hvis hun vil ha kontakt så får hun også komme på besøk! Jeg skal da ikke måtte behøve å be henne hele tiden! Hun er jo hjemme og gjør ingenting..! Med sine andre barnebarn (4 andre) har hun så og si løpt ned dørene, selv om de har bodd andre steder også.. Virker som om hun ikke gidder fordi jeg klarer meg bedre selv enn det mine andre søsken har gjort.. (der har hun vært dagmamma..)

Og ja.. det virker som hun trenger en unnskyldning for å se han.. Ellers er det jo stille som graven...

Skrevet

Trekk deg litt tilbake og la henne ta initiativet til å treffe prinsen din! Et slikt forhold skal være gjensidig og gå begge veier! Og noen trenger faktisk å bli "fryst" ut litt for å skjønne det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...