Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Har en jente på 2,5 måneder som nekter å ta flaske. Pga skole så må jeg være borte fra henne om onsdagene og da er det et problem. Er det noen som har tips på hvordan få henne til å godta flaske?
IdaJacobine Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Bare å prøve igjen og igjen til det går, gjerne flere ganger pr dag...! Sorry! Men det kan være at hun ikke liker mme, prøv en annen, eller se om hun vil ha hvis d er vann i.
Tinema og Odin 16/2-07 Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 min sønn er 6 uker og får flaske i tillegg til amming. I forrige uke nektet han plutselig flasken , som han hittil har vært så glad i. Vi ble veldig frustrerte og prøvde mye forskjellif. Tilslutt gikk han med på å ta den igjen. Her er mine tips: 1:Far gir flasken!!! Barnet lukter deg og din melk. 2:gi mat i rolige omgivelser, syng litt og gjør det til en hyggestund 3: Ha i litt malt extrakt. Det gjør melken litt søtere. 4: hvis barnet nekter MME, prøv med liten kopp/beger eller sprøyte for å tilvenne barnet smaken. 5: Forsøk med forskjellige tutter på flasken. Kanskje barnet synes melken kommer for sakte/ for fort? Andre nyttige tips og råd finner du på : Flaskeposten.org. Disse rådene hjalp i hvertfall oss. heldigvis. Lykke til
Zupermam Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 min sønn tok ALDRI flaske, har først nå , 7 måneder gml, fatta poenget. Men jeg har måttet klippe hull i alle tuttene,for det er for hardt for ham å suge ut innholdet ellers. Prøv selv , det er ganske hardt! Nå liker han heldigvis å drikke fra kopp da, men da må jeg ta ut disse sperrene som gjør at koppene ikke søler... Har vel en skikkelig tregost til sønn, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå