Gå til innhold

Memo - er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roper på deg, som bor i Spania og har peiling:-)

Vi skal være to måneder dels i Vera-området, dels i Nerja, vi har jo "pratet" om Almeria før. Lillegutt får mme om kvelden, bør vi ta dette med eller er det man får kjøpt ok? Hva med grøt? Har hørt at det er endel sukker i det som selges der (både grøt og mme?), men er det så mye at du anbefaler å ta med noe? Tenker siden vi skal være borte så lenge, kanskje det kan være greit å ha noe med og kjøpe noe. Hadde ikke brydd oss om det hvis det bare var for to uker.

Bleiemerke du kan anbefale? Blir LITT mye å ta med bleier for to måneder, selv om det visstnok er dyrt.

Vi har kjøpt solkrem faktor 25, med fysisk filter til lillegutt. Tror du dette er nok? Vi er borte fra slutten av april.

Lurer sikkert på mer som jeg ikke kommer på, så har du tips tar vi gjerne imot:-) Vet jo at de har barn i Spania og :-D, og at vi dermed får tak i det meste der, men det kan jo være ting vi bør tenke på.

Ser forresten frem til å reise nedover, bort fra snøkaoset her oppe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :o)

Ser dere reiser i slutten av april sá jeg sender deg en pm etter páske :o) Má nemlig hjem og sjekke hva merkene heter (bleie, grót, mme osv) Mine barn spiser i hvertfall grót her nede og jeg kan ikke skjónne at det er sá mye mer sukker i det her nede, men.....

Jeg bruker solfaktor 50 pá mine gutter. Men nár de er sá smá sá unngár du jo á ha de i solen uansett. Under parasoll, og med caps og kortermer hvis de er ute i solen.

Bleier er forresten ikke sá dyrt her nede - koster rundt en 8-16 euros, alt avhengig av merke og antall bleier. For 15 euros sá kan du fá opptil 100 bleier. Middagsglass under 1 euro, og de er stórre enn glassene i Norge.MME ligger fra 9-13€ (alle slike ting er dyrest pá apotek).

Jeg har akkurat ná besók av mine foreldre og hittil har ikke vaeret vært det store her heller. Men fra torsdag av er det meldt varmere temperaturer her nede oxo - sá det er lov á hápe at det blir sá varmt at vi kan gá ute i kortermer og sitte pá en uteterrasse og drikke caña, clara, tinto de verano og spise litt ost og skinke.....

Vi snakkes

Skrevet

Bleiemerker: Dodot (samme som pampers i Norge) og Huggies (jeg bruker mye dette merket). Ellers sá bruker jeg mye carrefour sitt merke da det er mye billigere, men dette fár du bare kjópt i carrefour-butikker. Huggies er hakket billigere enn Dodot som er det dyreste, og det er ikke noe bedre kvalitet enn Huggies.

MME: Nestlé (Nativa), Hero og Milupa. Jeg synes Nestlé sin er "best", men vi bruker oxo ofte Hero, da det er billigere, og ungene tar det de fár :o)

Nár det gjelder grót sá er det oxo der Nestlé og Hero som har de beste produktene. Du fár kjópt alt fra fruktgrót til 8 kornsorter med honning. Bare á velge.

Háper dette hjalp deg noe.....

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Klart det hjalp, vi prøver det du har anbefalt og slipper dermed å teste ut alt. Veldig greit å høre at produktene er bra, veldig ofte hører man at bleiene er dyre og de lokale dårlige, at maten inneholder sukker osv. Men folk har jo barn der og, så vi har egentlig ikke bekymret oss.

Det skal bli så deilig å komme nedover. Tida flyr, så snart er vi der :-D Vi har vært på samme sted tre ganger før, men det blir spennende å reise med lillegutt. Før har det vært bare oss, så det blir nok litt annerledes...men vi gleder oss.

Hadde forresten foreldrene dine sett på hus i selve Vera, eller ute ved kysten?

Skrevet

Ja, fár hápe dere fár fint vaer - her i Madrid har det begynt á regne IGJEN i dag - irriterende. Er meldt varmere fra i morra av, men men...

De holder pá á ser pá et prosjekt i Vera - men det ligger jo ved stranden... drómmestedet er jo San José, men der er det ikke mye for tiden. Men jeg holder oxo pá á sjekke ut Almeria By for de, da de kjóper med tanke pá oss oxo, og siden samboer har 2 barn fra fór i Almeria sá kan det spare oss for mye penger (hotell, restauranter og slikt) hvis vi finner noe der.....

Ble det til at dere skal leie bil og barnesete her nede eller?

Du skal se at lillegutt kommer til á elske spania :o) Er noe annet á kunne gá i lette klaer enn i tjukke vinterklaer.

Apropos det med dárlige produkter - jeg synes det er morsomt á hóre og lese om folks meninger om "syden" og produkter her nede. Det er tydlig at mange tror at Norge er et foregangsland i alt og at alt er sá mye bedre der hjemme. Og at det meste sór for Sinsen-krysset er et uland.. fascinerende.

Du fár kose deg i páska og tenke pá at ná er du snart her nede for á nyte solen og varmen :o)

Klemmer

Skrevet

Vi har foreløpig leid bil den første uka, driver og ser på når vi ellers må ha det. Vi får foreldre ned som må hentes og vi skal forflytte oss til solkysten. Har leiebil hos Centauro, et firma vi har brukt før.

Vi har forøvrig småplaner om en overnatting i San Jose:-) Har vært innom der, og har lyst til å dra tilbake. Mange perler rundt om, da. Vi har alltid vært en måned om gangen, og har hatt endel drittvær så vi har sett en god del av området.

Gjett om vi ser frem til å dra!! Her er det ordentlig uvær med regn, snø, sludd og vind. Heldigvis slipper vi å irritere oss over det:-D

God påske til deg og, og kanskje kommer flere spørsmål hvis de dukker opp...

Klone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...