Gå til innhold

Jeg har fått en gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vår andre lille prins 1.april, og han var ingen arprilspøk... Det startet med maserier lørdag kveld (31.mars), de kom regelmessig en stund, men det avtok litt, så vi skjønte at det bare var å legge seg. Det kom nok ikkje til å gå så fort. Utpå morgenkvisten ble det litt vondt, så vi dro på føden rundt kl. 9. Gikk sakte med åpningen, hadde bare litt over 1 cm da vi kom, og 3 cm noen timer senere. Følte da at dette kom til å ta tid, og var litt demotivert av å skulle vente så lenge med tanke på alt jeg visste at jeg måtte igjennom.

Fikk satt et klyster og gikk i dusjen for at det skulle skje mer, ble sterkere rier, så det var ganske vondt en stund, og jeg var ikke lenger så rolig og avslappet. Slet veldig med riene og trodde aldri dette skulle ta slutt. Vannet hadde enda ikke gått. Kl. 15.45 ble det veldig intenst, følte trang til å presse, så vi ringte på jordmor. Hun undersøkte meg, og jeg hadde bare(!) 6-7 cm åpning. Hun ville ta vannet, og sa vi skulle få dette overstått fort. Jeg trodde jo ikke det kom til å gå fort da, men hun gjorde klart alt til fødsel før hun tok vannet, og jeg ble en anelse optimistisk innimellom de voldsomme riene.

Ca kl. 16 tok hun vannet, og jeg fikk fort sterkere pressrier, begynte å presse ca. 16.05 og 16.15 var prinsen vår ute!! Deeeeilig!

Han er selvfølgelig helt nydelig og kjempeperfekt, og storebror på tre år er veldig stolt. Vi kom hjem i går, siden alt gikk så bra, og har storkost oss hjemme idag. Det er så deilig at alt er over, og at vi endelig kan ta fatt på denne deilige barseltiden sammen. Vi er veldig lykkelige tobarnsforeldre nå!! Ønsker dere andre lykke til med deres fødsler og babyer! Det er en skjønn tid, og det er absolutt verd strevet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gratulerer så mye!!

Kos dere i påsken da:)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!!! :-)

Skrevet

ååååååååå,grattulerer :-D ønsker dere alt vel :-)

Skrevet

Så koselig, gratulerer! :)

Herlig tid å rusle hjemme på nå, da, sola skinner i alle fall her og det er varmt og deilig. Kos dere :)

Skrevet

gratulerer så mye =)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen! Så flott at alt gikk bra! Kos dere masse fremover og lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulerer så masse.

Og lykke til videre med guttene deres.

God påske=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...