Gå til innhold

hjelp..er så fortvilt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

fikk brev til samboeren om forvarsel om innkalelse til hæren, LAAANGT oppi bardufoss/skjold:( i august. han ba om utsettelse når han var rundt 19 år pga han var lærling..men nå da, han er i full jobb, og småbarnspappa-dvs har en gutt som blir 3 år til høsten og jeg får ei lita tulle i juli..så skal han laaangt oppi nord, hva med økonomi. vi har jo netopp kjøpt oss nytt hus m stprt lån.. dette må vel gå ann å få fritak fra? er så fortvilt..ba han ringe til dem etter påske å høre..men får ikke roa i meg.vil jo ha han hjemme oss meg og barna:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal se at det ordner seg!

Han får bare skrive at nei, det går nok ikke! Få jobben til å skrive et notat om at det ikke er snakk om å gi han permisjon, pluss pluss..

min mann slapp unna hele skiten han, etter å ha utsatt det mange nok ganger:)

Skrevet

Vil tro han får friktak...

Hadde en kompis som fikk innkalling til militæret, da hadde han en gravid samboer hjemme, egen leilighet osv... og det var ikke noe problem å få fritak. Det fins da nok av personer som har lyst til å gå inn i militæret frivillig, så det ordner seg nok.

Bare slapp av......ikke noe vits i å ta sorgene på forskudd :D

Skrevet

Eh...men kom det som en total overraskelse at han skulle i hæren? Det er jo ganske risikabelt å ta opp et stort lån... Tviler på at stort lån og barn er grunnlag for fritak. Trodde det nesten bare var medisinske grunner til at man fikk fritak?

Men det er en kjedelig situasjon å gå inn i ja. Håper jo for deres del at han kan få fritak litt til pga fødsel...

Lykke til.

Skrevet

De er ikke så strenge som de var før med hensyn til å dimittere så det er nok ikke umulig. Dessuten kan dere snakke med banken. Kan hende dere slipper å betale avdrag på lånet og bare renter i tiden han er i militæret. De har jo tross alt lånt ut penger til dere, med vishet om at han ikke har avtjent verneplikten. i så fall burde de ha visshet om det. Det ordner seg nok:-)

Skrevet

Huff... min har også fått... og han skal til en plass langt langt bort han og. babyen e ca.1 mnd da.. :/

Skrevet

Min skal til stavanger, eller en plass utenfor... huske ikke ka det hete, vil helst fortrenge det!

og vi bor i Harstad :(

Skrevet

da er vi i samme båt, jeg har termin 4 juli så regner med at shnuppa er ca 1 mnd da han må reise..men nå får vi håpe vi slipper,,..om jeg så må gråte meg til d..

lykke til du ogsp

Skrevet

Tror faktisk at det er slik at forsvaret er behjelpelig med betaling av slike lån, husleie og div...

Skrevet

dersom du har bolig du betaler på hjemme når du er i militæret (altså at du ikke er såkalt hjemmeboende lenger) så vil militæret betale husleien din ja.

Han kan evnt også nekte, og melde seg til siviltjeneste. Si at han har skiftet syn på ting. Det går også, dersom de skulle sette seg helt på bakbena. Det er veldig gode økonomiske ordninger for samboende/gifte med småbarn der far er i siviltjenste/verneplikt. MEN sørg for å ha papirene i orden, samboerkontrakt etc.

Men nei, de er overhodet ikke så strenge på at ALLE skal i militæret som før. Det har de nemlig ikke økonomi til.

Så bare nekt dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...