Mamma&LilleKrølle Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Lå så forferdelig dårlig inatt, så det ble dårlig med søvn. Nå har jeg traska rundt på byggmakker av alle butikker en times tid der vi var og handla materiale til huset. Der inne er det jo murgulv, og nå er jeg heelt ferdig i ryggen/bekkenet=/ I tillegg er så mye som skulle vært gjort her hjemme, og jeg skulle vært ute og handlet påskehandelen. Huff! gruer meg slik!! Nå er det 2 mnd. siden sambo fikk beskjed av JM at jeg ikke skulle støvsuge og slikt hjemme, men enda har han ikke tatt i støvsugern. Han skjønner bare ikke..Han har ikke sagt noe, men jeg føler at han mener jeg kan gjøre det, for jeg 'sitter jo bare her hjemme alikevell'. Er nok bare mitt hode som tror akkurat det der da, men. Uff, føler jeg syter fælt her nå, men har bare av og til lyst på litt mer forståelse.. Men det er vel bare å ta på meg bekkenbelte da, og komme meg av gårde på butikken om en stund. Huff, kjenner jeg gruer meg til kvelden nå ja...=S
2blånisser Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Skjønner deg jeg. jeg har bekkenløsning, og blir utrolig fort sliten og får vondt. Ikke ble det bedre etter at babyen snudde seg i seteleie, for nå har jeg konstant halsbrann i tillegg. Hadde det fra før, men ikke så ille som nå. Er vel pga at magen kom enda lengre opp nå. Ellers gjør jeg som deg det meste av husarbeidet her hjemme. Og det har jeg nå måttet klage på, men han vasker ikke eller støvsuger ikke akkurat forde. Blir mest sånn..ta inn og ut av oppvaskmaskinen, og ikke ofte det heller skjer. Får heller ikke sove om natta, er jeg helldig blir det søvn halve natta. Huff må jo sitte å sove pga halsbrann, og nå også fordi jeg er begynt å bli så kvalm. Det er kanskje noe som blir trykket på der inne som gjør det, er jo veldig dårlig plass der inne nå. Sånn, det ble litt klaging og syting fra meg også... Håper du blir bedre, og får mere hjelp hjemme:)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 3. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2007 Litt synd å si det, men litt hyggelig at det er flere som har det slik da. Jeg mener med samboere som ikke skjønner et kvekk! Nå driver jo han med oppussing av kjøkkenet osv da, så han har jo nok å gjøre. Men jeg har jo mast i 4 mnd på at han skulle begynne med det, og ble lovt at kjøkkenet skulle være ferdig til april. Men det endte med at jeg måtte fortelle min fortvilelse til svigerfar, hehe. Så i helga tok svigerfar affere, og nå er kjøkkenet snart ferdig. Enn om jeg bare hadde snakka med han før?!! Ja det er ikke greit å føle seg så sliten og lei. Jeg er ikke lei av å være gravid, men bare alt det fører med seg. Hadde jeg bare hatt mer energi og en kropp som fungrer så. *sukk* får håpe det blir bedre tider! Lyset i tunnelen nå er påskeegget jeg skal fylle til påske. hehe, små gleder! Lykke til du også da=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Ser jeg er ganske heldig, ikke det at han tar hintet selv... er 14 dager siden det ble støvsugd her nå og han bemerket at nå måtte det gjøres igjen, men han gjorde det aldri... (er reist bort i begravelse til i morgen) Men når jeg sier at nå MÅ det tas, da tar han det!!! Han vasker ikke gulvet, kun støvsuger. Ellers kan jeg fint ta inn og ut av oppvaska, men det gjør vi begge to. Jeg har ansvaret for å vaske badet og kjøkkenet (ikke gulv) og så tar han resten. Klesvasken tar vi også begge to, samme med vanning av blomster/planter. Jeg tørker støv (men det er kjapt) Så han samboeren min er tydeligvis ganske flink han da.... =))
2blånisser Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Takk:) Ja han er flink å pusse opp sambo min også. Og også andre "mannfolk-ting";). Men det kan man jo ta egentlig når man vil. Synes ikke husarbeidet kan vente, så det tar jeg hver dag. Men de mannfolka skjønner visst ikke det alltid. Jeg synes det må se ordentlig ut både for våres skyld, og om det kommer besøk. Men det skal bli etter min mening "ganske ille" før han bryr seg om det. Greit å klage litt innimellom, føler meg mye bedre nå.. phu..hehe;)
rampen_ Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 åh, så irriterende Arina.. men skjønner godt hva du mener...- er ikke AKKURAT slik hjemme til oss for tiden... her får jeg såvidt lov å gjøre noe som helst..-og det er jammen på tide han skjønte alvoret.. etter TRE leger som har sagt fra (pga blodtrykket) om at jeg måtte slappe mest mulig av, så har han skjønt alvoret.. deilig!! Så nå skal jeg bare nyte (!!!! eehh...) de siste dagene før termin.... jaja, nyte og nyte!! 18 dager igjen, må gå bra det.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Lever i himmelen jeg da - i forhold til dere... Her sorterer jeg klesvasken, putter den i maskinen, (han bærer) henger den opp og bretter den når den er ferdig... ellers må jeg nesten grine meg til å få lov til å tørke av bordet etter middag... Lever i en verden uten oppvaskmaskin, men må ikke tro at jeg får lov til å stå med oppvasken enten det er etter middag eller bare et par glass som står der nei... Middag får jeg lov til, dersom det ikke innebærer mye ståing underveis, da får jeg ikke lov... Støvsuge gjør han flere ganger i uka og da gjør han det med en gang han står opp, så han får det unna før frokost... Vaske gulvet og tørker støv også han her... ...og alt dette var noe han også gjorde før jeg ble gravid, men nå er endringen at jeg ikke får lov...av ham... Klager ikke et sekund jeg nei! Men kjære noen... har da vært ute en vinternatt før, med mannfolk som ikke ser møka de står i selv om det rekker dem til knea...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 3. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2007 Sambo'n min var ganske flink før han, da vi bodde i leiligheta. Da kunne han gjøre ting. Jeg skal ikke skryte for mye, men det kunne skje;) Men etter at vi flytta hit, og hele huset er under oppussing så har han ikke gjort en ting. Så her er det jeg som gjør absolutt alt. Men jeg har en drøm da om at når huset er ferdig, så skal han gjøre mer. for da er ting litt mer på riktig plass, men det hjelper ikke meg det nå. Nå når jeg sliter med alt. Men uansett, nå har jeg sitti her å kosa meg med kaffe og kvikklunch, så nå har jeg det fint. Ganske så fint! hehe;))
Makka Pakka Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Jeg har en samboer som også har den innstillingen at nå som jeg er i permisjon så skal han slippe husarbeid. Jeg var hos legen i dag som ba meg slappe mer av. Da jeg kom hjem og fortalte det ble han sur! Vi har en datter på 19 mnd som han nå står opp med om nesten hver morgen, fordi jeg er sliten og sover dårlig om natta. Men han synes nå tydeligvis at det er alt for mye på han. Ellers så tar jeg stort sett det meste av husarbeidet, til og med støvsuging som han vet jeg får vondt av, men det legger han knapt merke til. MANNFOLK! Åhh, blir så lei av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå