Gå til innhold

Hvor gamle var barne deres da dem reagerte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på at dere sa navnet deres? Eller i det hele tatt snudde seg mot dere da dere snakte til barnet?

Jenta mi på 8 mnd. gidder (?) ikke snu seg når jeg snakker til henne... hun gjør det selvfølgelig av og til, men hvis hun ligger på gulvet å leker, så er hun altfor opptatt til å snu seg.

Hvis hun ligger i sengen sin når hun nettopp har våknet og jeg går inn til henne for å ta henne opp, så er det ikke alltid hun snur seg mot meg når jeg kommer inn og snakker til henne...! Er dette bare dårlig hørsel eller kan det vær andre ting som er "galt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi snur seg når jeg snakker til henne nå.hun er 3 mnd og 3 uker.....hmm kanskje du burde sjekke hørselen hennes eller spør helsesøster....jeg veit ikke hva som er normalt jeg...

Skrevet

Skal til legen i mai å sjekke hørselen, er så lang kø....! Hvis det ikke er hørselen som er dårlig, er det noen slags sykdommer som kan gjør at hun ikke gidder å bry seg om lyder o.l?

Skrevet

aldri hørt om noen sykdommer som gjør at de ikke gidder bry seg,, men d at hun ikke ser å degnår du kommer inn på rommet om morran hørtes litt rart ut synes jeg,,, da er di jo veldig oppmerksomme på sånt egentlig..

Skrevet

Jenta mi snur seg ikke etter navnet sitt heller, men som regel etter stemmer hvis vi snakker med henne. Hun er oxo 8 mnd. Hun er mitt tredje barn og er tilfeldigvis født i Sverige. Her fikk hun hørseltest når hun bare var et par dager gammel. Det var visst noe bra de hadde begynt med her. De puttet noe i øret og så sa det pip og så var alt bra. De andre to er født i Norge og da var det ikke noe sånn.

Hvis jenta di ellers virker frisk og fin er det sikkert ingen grunn til bekymring. klem

Skrevet

De tar vel egentlig slike hørseltester her i Norge også, men tror de glemte å gjør de på snuppa mi, det står iallefall ikke i papirene som helsestasjonen har at de har tatt den testen...

Hun har også tics, men vet ikke om det er noen slags "sykdom" som har med tics å gjør som også har med hørselen å gjør?

Når hun ligger på gulvet og leker, så kan jeg snakke og rope så mye jeg vil på henne uten at hun gidde å snu seg mot meg! Hun snur seg hvis jeg klapper høyt i hendene, og hvis jeg plustrer høyt..

Tror muligens at hun kan ha væske i mellomøret, for det hadde jeg da jeg var liten! Er det arvelig? :P

Skrevet

Er jeg som var HI

Skrevet

I teorien kan det være noe galt med jenta di ja, men jeg tviler litt på det. Stort sett er jo alt bra. Hvordan reagerer hun ellers på ting da? Sosialisering? Pludrer og prater hun mye? Er hun veldig rolig av seg, eller er hun en hissig kruttønne. Mamma har en venninne som har et barn med en lett hjerneskade. Det var vist et virus babyen fikk under fødselen som gjorde det. Hun var altså født normal. De merket det rundt ett-toårsalderen ved at hun var lite oppmerksom på ting og var litt treig i utviklingen. Etterhvret som hun ble eldre hang hun mer og mer etter de andre ungene. Det er sikkert ikke noe galt med ungen din, kanskje litt dårlig hørsel bare, men det er en teoretisk mulighet for at hun har en mild hjerneskade av noe slag.

Skrevet

Hun er som regel veldig blid og snill, er ikke redd fremmede. Smiler og ler, og "snakker" nesten hele tiden.

Går det an på noen måte å sjekke om hun har en hjernedskade? Eller er det noe man bare må se an når hun blir litt eldre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...