M by M Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Han klarer bare ikke å samarbeide med meg, så nå holder det.
hewlett Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 hva snakker dere om og sånt på meklinga? har selv vanskeligheter med å samarbeide med barnefar...
M by M Skrevet 3. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2007 Kommer an på hva formålet med meklingen er. Om det er å lage amværsavtale, er det det dere snakker om også får dere hjelp til å sette opp en skrifltig avtale. Det er forskjell på frivllig mekling og tvunget mekling. Om du er tvunget til å møte, står det i innkallelsen og da fungerer det slik at dere har tre meklingstimer og om dere ikke blir enige da går det til retten. Etter meklingen får dere begge en meklingsattest hvor denne kan gå ut lik for begge eller best for en av dere og mindre bra for den andre. På mekling er det lurt å være saklig og snakke om hva som er best for barnet. Kom med konkrete fakta og skriv gjerne en liten liste over hva du vil ta opp på forhånd. De fleste blir vel enige i løpet av meklingstimene. Og det er en fordel å gå ti mekling om man ikke klarer å bli enige på egenhånd. For vår del, har vi en samværsavtale nå, men den fungerer ikke frodi BF har henne så mye og klarer ikke å samarbeide skikkelig med meg og jeg ser på henne tydeligere jo eldre hun blir at det ikke er bra for henne. Så jeg har begjært mekling for at vi skal bli enige om sommerferien der og ny samværsavtale med mindr samvær på han. Så...vi får se. Lykke til til deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå