Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 enn å si noe sånt, argh dumme dumme folk. på min samboers side er det 5 barnebarn og bare en jente. så hver gang vi er på besøk så begynner de alle å kommentere at de håper på en jente til!!! kan de ikke heller glede seg med meg over min førstefødte og at jeg faktisk driter i hva det blir. men har nesten begynt å håpe på jente, så gutten ikke liksom blir en av resten av guttene. huff er sikkert litt hormoner med i spillet også, men jeg synes dette er noe helt forferdelig så si til noen som er gravid med sin første og kjempe spent.
adie Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 hehe ...ja er vell sånn at de fleste håper på ei jente... det gjorde mine å mannens foreldre..hehe mamma hadde tilogmed strikket ei rosa jakke m lue til babyen... men slik ble det ikke for ultralyd sa gutt!! å besteforeldrenes håp gikk i knus..hehe men de gleder seg over babyen.... kjønn har jo ikke noe å si bare de er friske!!!
mammarie Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 ganske kjipt med slike kommentarer.. svigerforeldrene mine har 4 barnebarn, alle gutter. så det var et himla gnål i begynnelsen om at de håpet det ble ei jente. Jeg sleit skikkelig i begynnelsen, trodde jeg kom til å miste og sånt- så hadde MER enn nok å tenke på. Har også hatt en guttefølelse helt til ultralyd viste jente- hadde ikke venta det nei. Har vel egentlig ingen gode råd til deg bortsett fra å DRITE i det- det er de selv som driter seg ut når de ser den nydelige gullgutten - som de er så heldige å få være besteforeldre til:) Da kan de angre på at de håpet at det var en jente da;) De skifter nok fort mening da skal du se. lykke til og kos deg resten av svangerskapet:)
2 prinsesse +? Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 vi venter jente nr to,og da den første kom var det stor stå hei hos svigemor,vår lille mia var første jenta i familien på 42 år.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 3. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2007 men man kan jo ikke gjøre noe enten det blir det ene eller andre uansett. det er jo bestemt med en gang...å skulle tro at de fleste visste det, men skal man skylle på noen så er det jo mannen sine små som bestemmer kjønnet... hehe
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Foreldrene til barnefaren ønsker også at d er jente, d blir deres første barnebarn, og den første jenta i familien på mange år! Men de sa jo at d va d samme, så lenge at babyen va frisk da, så eg har ikkje følt nåkka spesielt press da. Men eg synes at d e koseli at dem glede seg sånn over likje tøtta mi:)
pillis Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Tenk å klare av å si noe sånt. Jeg skjønner at du er sinna. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra. Du kan for eksempel si at DU er ekstremt skuffet over at de ikke gleder seg over at bli besteforeldrer for DIN førstefødte hvis det blir en gutt. Du har større rett å være skuffet over deres reaksjon. Og hva er det med folk tror de vi kan bestemme kjønn eller??? I vår familie kom det gutt etter gutt på 20 år var det bare gutter i familjen, men det var ingen som sa noe for det. Vi får glede oss for at alle er friske. Nei sviger burde holde tyst her og din reaksjon har inget med hormoner at gjøre. Lykke til
VinterSol+2 Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 vet du hva, jeg sa i fra med en gang de vordende besteforeldrene begynte sånn jeg; "denne babyen er ønsket, elsket og det er meg revnende likegyldig hva det blir, for det er MIN unge. Og deres barnebarn. " og det var de egentlig enig i, når de bare fikk tenkt seg om. Tror mange sier slike ting uten å tenke hva for effekt det har på foreldrene. Selvfølgelig er jo barnet velkomment uansett, er jo et nytt menneske, uansett kjønn og antall armer osv!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 3. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2007 joda dere har så rett, burde egentlig drite i hva de sier. men blir liksom litt såret uansett. har sagt til sambo at når han skal på besøk hos dem til påska, så skal ikke jeg være med. og da skal han få si at jeg ikke er med fordi jeg synes det er sårende og utrivelig med de kommentarene og hintene om at de vil ha jente hele tiden.
VinterSol+2 Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 bare vær obs på at det fort kan bli pinlig å se dem igjen om du ikke selv konfronterer dem med det, men sender samboeren din i ditt sted.. dere kan ikke ta det opp sammen, evnt så kan han ta det opp med dem, selvom du blir med? Er vanskeligere å få ting på rett kjøl igjen om de må ringe deg for å be om unnskyldning, og så må du tilgi dem og komme på besøk senere osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå