**Frøken84** Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 jeg har et kjempe avslappet forhold til dette.. lille frøkena ligger i sete (foreløpig) men det bekymrer meg ikke litt en gang=) har liksom bestemt meg for å ikke grue meg til noe jeg ikke vet hva er=) er første gangs! flere?
Blåbærlyng Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Helt enig! Gruer meg ikke jeg heller. Det er jo utallige mange kvinner som har gjort det før meg, og de fleste har attpåtil gjort det flere ganger, så så altfor galt kan det da ikke være!
Gjest Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Jeg klarer ikke å grue meg jeg heller.. Er så mye å glede seg til at jeg får det ikke til liksom... Vet jo at det er vondt, men det får det bare være... Er jo snakk om en avgrenset periode, også er det jo over... Gleder meg jeg! :-)
ninsoer Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 jepp er som deg... gruer ikke i d heletatt.. er 3 dager over termin. å ha ikke grudd meg en eneste dag.. fødslen blir slik som den blir.. d hjelper i hvertfall ikke på om man er engstelig.. er oxo første gangs..
Gjest Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Jeg er andregangsfødende og gruer meg egentlig ikke. Første gang gruet jeg meg helt sykt men det ble absolutt ikke så ille som jeg hadde trodd!!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 jo er faktisk helt enig, gruer meg mere til vi må ta med oss lillen hjem helt alene liksom. enn om vi ødelegger noe på h*n... hehe ser heller fram til fødselen, for å se om det er så ille å vondt som alle sier. gjør meg bare mer bestemt på å klare det uten smertestillende også, kvinner har jo født i flere tusen år. både med hjelp og uten hjelp og alene i busker, så da må vel vi også klare det kan ikke skjønne annet :-D
Gjest Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Bare gleder meg til å få lov til å ta fatt på siste økta jeg =) Er 3. gangs, så jeg vet jo godt hva jeg går til selv om det fort kan bli annerledes. Bare glede og ingen smertestillende...
adie Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 nei gruer meg ikke men er veldig spennt!!!!!! alt kommer til å forandre seg etter at den lille kommer...hehe gleder meg til å kunne kose med det lille nurket!!!! å ja fødsel...er jo noe kvinner har gjort i maaaaange år!!! mamma har født 5 å hun sier at...ja det gjør så vondt at du føler du skal dø,men det er bare en liten stund...når babyen kommer er smerter glemt
@nita+Sebastian Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Jeg venter nr 4, en liten attpåklatt, he he. Bare gleder meg jeg. Dette er det største man opplever her i livet og at jeg skulle få oppleve det en gang til hadde jeg ikke regnet med ) Klart at det er smerter, men kan man ha et positivt og "avslappet" forhold til dem og jobbe med dem synes ikke jeg det er så ille jeg. Dessuten er jo resultatet det beste her i verden da. Lykke til alle sammen!!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 jeg følte det og sånn når jeg skulle ha lillegutt for 2 år siden.. jeg grua meg ikke et sekund:) jeg gleda meg !!! hadde sommerfugler i magen og gleda meg som om jeg skulle på min livs drømmeferie eller noe!! og fødselen gikk såååååå bra!! de trodde ikke på meg når jeg kom på føden, smilende og sa JEG FØDER !! hehe., men d gjorde jeg, var bare såååå glad for at jeg endelig skulle få oppleve det fantastiske å føde!! fødte han uten noen former for medikamenter.. men varmt vann og akunpuntur som smertelindring.. jeg føde gutten i vann, og jeg regner med å gjenta alt denna gangen:) skal føde på ABC denna gangen og, så d blir ikke noe smertestillende saker på meg, takk og lov!! men jeg gleder meg sinnsykt!! teller dagene til termin, ikke fordi jeg er lei, koser meg med magen og å være høygravid, men jeg gleder meg bare så veldig!! ' godt å se d er andre som har d sånn og.. for de fleste jeg treffer synes jeg er veldig rar som føler d sånn...
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 Sist jeg var innom jordmor på kontroll, fikk jeg mange sp.mål om hva jeg tenkte om fødselen. Om jeg gruet meg og slikt. Og mine tanker rundt fødselen. Har faktisk ikke tenkt så mye over fødselen jeg.. Lilleknøtta skal jo ut uansett, så hvorfor ødelegge så mye fin ventetid med å grue seg? Jeg slipper jo ikke unna uansett;)
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. april 2007 #13 Skrevet 3. april 2007 Grue meg heller ikkje!! Glede meg kjempe masse, d ejo den dagen eg får hilse på den lille jenta mi:) Forvente jo at d skal gjøre vondt selvfølgeli, men vi kvinner e jo laga tell å føde. Åg vesst kvinner nede i afrika klare å gjøre d på golv inne i stråhytter, så skal vel eg klare å føde i et sterilt sykehus:)
Mane76 Skrevet 3. april 2007 #14 Skrevet 3. april 2007 Jeg er andre nå, og gruer meg ikke. Gjorde ikke det første gang heller. Jeg anser ansvaret som kommer i kjølevannet av fødselen som mer skummelt enn fødselen. Den går over, det gjør ikke den livslange forpliktelsen vi har fått. Og godt er det!!!!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 3. april 2007 #15 Skrevet 3. april 2007 Jeg gleder meg til fødselen! Det eneste jeg er litt nervøs for er om jeg går godt overens med jordmoren jeg får. Jeg håper jeg får ei som jeg liker, for jeg tror det vil ha veldig mye å si for hvordan jeg kommer til å oppleve fødselen. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som bare gleder seg! Begynte å lure på om jeg var litt småsprø! Er klar over at det kommer til å gjøre forfedelig vondt, men en fødsel er jo så mye, mye mer enn det! Tenk å få være med på å sette et lite barn til verden, et helt nytt, lite menneske! Det må være en opplevelse helt ulikt noe annet.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Ja, jeg gidder ikke bruke energi på å grue meg, jeg må igjennom det uansett, håper bare det går like greit denne gangen som sist og det ikke blir så ille som første gangen. Tenker i grunnen lite på det jeg :-)
Bebbies i magen Skrevet 3. april 2007 #17 Skrevet 3. april 2007 Jeg får sånne innfall av litt "panikk" innimellom. Men jeg gruer meg ikke til fødselen. Det er liksom noe vi må igjennom. Og jeg har tiltro til helsevesenet at de hjelper meg på best mulig måte. :-) Jeg er også førstegangsfødene og mulig jeg er naiv, men jeg kan jo ikke grue meg til noe jeg ikke vet hva er. Og det er så mange som har gjort dette før meg :-)
plutseligbolle Skrevet 3. april 2007 #18 Skrevet 3. april 2007 Jeg gleder meg....Tror nok at jeg skal klare det. Mamma har født fire barn og søstra mi fem, og ingen har klaget noe spesielt over at det var så veldig grusomt. Så jeg gleder meg og er mest spent på når det blir, og på hvordan livet med barn skal bli.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 3. april 2007 #19 Skrevet 3. april 2007 tenker faktisk ikke på det jeg eller.Ungen må jo ut tenker jeg bare.Tror det kommer til og gå helt greit.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #20 Skrevet 3. april 2007 Jeg gruer meg ikke i det hele tatt.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal grue meg til... :s
FrJenny Skrevet 3. april 2007 #21 Skrevet 3. april 2007 Gruer meg absolutt ikke. Gleder meg til å få den lille på magen og bare se han. Er så spent på hvem han er. Kunne ønske jeg hadde et vindu på magen. Så noen timer med smerte er jeg overbevist om at jeg skal takle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå