Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi blir 5 mnd i midten av april, og det virker som om hun er ganske klar for litt fast føde.

Er opp flere og flere ganger i løpet av natten og spiser.

Lurer derfor på å begynne å prøve med grøt i løpet av påsken, men ble litt usikker på hvordan og hvilke grøt.

Havre-, ris- eller maisgrøt?

Noen som vet litt om dette eller som kan anbefale meg en plass hvor det står info?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert sjekket nestle.no, hipp.no osv. Vi startet med hirsegrøt fra Holle, blandes m mm el mme. pga at den er uten melk, er den ganske fleksibel, fin å ha oppi fruktmos også. Vi holdt oss unna maisgrøt fordi mais ble litt tøft for fordøyelsen, risgrøt kan også gi hard mage. hirse gir løsere mage....

Ville vurdert å begynne med grønnsaker i stedet jeg, leste et sted at enkelte grøtbabyer har vanskeligere for å like grønnsaker hvis dette introduseres etter grøt. Det var litt på hypotese-nivå dette, men siden jeg også kjenner en baby som har det slik, velger jeg å tro på det..

Har du lest "anbefalt ernæring for spebarn?" Heter ikke helt det, men... Ligger en link på ammedebatten.

Skrevet

Husk at kun 50% av barna sover bedre om natta ved å begynne med grøt!

Skrevet

Jeg ble anbefalt å begynne med maisgrøt eller risgrøt da disse er milde for magen. Jeg blandet den i mme, siden mm gjør grøten veldig tynn og det ble vanskelig for lillegutt å få det bakover i munnen. Med litt konsistens gikk alt så mye bedre. Elsker maisgrøten =)

Skrevet

ANBEFALER mild havregrøt fra nestle......den er uten sukker og du skal bare tilsette vann......jenta mi liker den kjempe godt og får ikke mageknip eller noe av den.....usikker om du får kjøpt den i norge....jeg kjøpte den i sverige, de har MYE mer utvalg av barnemat enn norge..men sjekk i butikken!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Har hørt av andre også at maisgrøten er den som er mest brukt.

Har risgrøt stående i skapet sammen med havregrøt.

Men tenkte å vente med havren siden den inneholder gluten og kanskje kan være litt hardt for magen.

Vi får vel bare forsøke og prøve oss litt frem i påsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...