Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært til jordmor i dag, er to dager over termin med blodtrykk på 150/115, uten symptomer på sv.forgiftning. Skal på sykhuset i morgen for å kontrollere blodtrykk og skjekke modning og eventuelt bli satt igang..

noen som har erfaringer med dette?

jeg tror det gjør mer vondt enn å komme i fødsel på naturlig vis på grunn av at stimuleringen kommer utenfra på en måte. Men er det noe statistikk på om fødselsforløpet går fortere ved igangsetting? Får jeg modningspille og blir sendt hjem?

det er kansje individuelle forskjeller her..

men nå er jeg så spent.. og litt redd.. for det kom litt brått på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har blitt satt igang to ganger selv, har ikke erfart at det er noe vondere enn at fødselen strater av seg selv, men hører at andre sier det . Så det er nok slik at det er forskjell fra person til person.

Men lykke til i morra da... :-)

Skrevet

takk takk =)

alt er jo individuellt med tanke på takling av smerter og alt som er, så om jeg klarer å slappe av har jeg kommet langt, men det er utrolig vanskelig!!

Skrevet

Til meg sa de at igansatte fødsler ofte (ikke alltid!!) blir raskere, vondere og mer intense enn om det starter selv.. Dette pga riene er kunstige, og kroppen har ikke "produsert" dem selv, kroppen er ikke klar for det som skjer..

Jeg fikk to modningspiller med 6 timers mellomrom. 2.5 time etter den andre kom riene som hagl, hadde ca 5 sekunders pause mellom. På 2,5 time hadde jeg full åpning og pressingen begynte. Endte med hastesnitt for min del, det sa også legene at igansatte fødsler oftere (!!) ender med hastesnitt enn vanlig..

Igangsettelse gir deg en veldig "mekanisk" fødsel, hvis du får piller som meg må du ligge stille 1 time etter hver pille + registrering 1/2 time etter det. Og folk strømmer til stadighet til underlivet for å sjekke ditt og datt.. Ble ikke helt som jeg hadde sett for meg, men uansett vanskelig å "se for seg" en fødsel..

Lykke til da! =)

Skrevet

Så veldig negativt ut innlegget mitt føler jeg.. Mener ikke å skremme deg, du kan jo få en helt annen opplevelse enn meg (min var ikke god, det er noe av grunnen til at jeg får planlagt ks denne gang).

Mange har flotte opplevelser med igangsatte fødsler, håper du blir en av dem (evt).

Lykke til!

Skrevet

Til lulle: Bare lurer på hvorfor du blir vurdert satt i gang to dager over? Er 4 dager over nå, får ikke komme på sykehuset til vurdering før jeg er 12 dager over...Har kjempe vondt i bekken og rygg, men det spiller vist ingen rolle.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...